En nog een keer Yosemite, geen straf!!

Verenigde Staten, Fresno Californie

Hetzelfde ritueel, met heerlijke broodjes en koffie, als gisterenmorgen. Vervolgens de auto in voor dag 2 in Yosemite, maar nu via Glacier Point en Washburn Point.
We vertrokken om kwart over 8 vanuit Mammoth Lakes, waarvandaan we natuurlijk eerst weer de Tioga pas moesten nemen voordat we Yosemite verder konden verkennen. Maar het weer was mooi en de rit weer indrukwekkend, dus geen straf. Pas rond 11 uur waren we bij de kruising in the Valley om richting Glacier Point te gaan. Daar nog even een fotostop gemaakt bij de tunnelview om nog even een paar mooie foto’s te maken van de Valley. Daarna op weg naar Glacier Point.

Een niet te missen tussenstop is die bij Washburn Point, met een schitterend uitzicht op, in ieder geval, drie watervallen. Daarna verder naar Glacier point. Daar is het gewoon belachelijk druk, met rijen voor het toilet en filelopen op de wandelpaden. We zijn een stukje van de trail gaan lopen, en hebben natuurlijk mooie foto’s gemaakt. Maar we vonden het te massaal, wat misschien kwam omdat het zaterdag was.

Daarom de auto maar weer in en dezelfde weg teruggereden tot de kruising richting Fresno / Wawona road. Onderweg nog wel even de tijd genomen voor wat heerlijke broodjes van de bakker in Mammoth Lakes. Gelijk gekeken wat we nog tegen zouden komen op de weg naar Fresno wat we zouden willen bekijken. Besloten dat we zouden gaan rijden en wel zouden zien wat er nog op onze weg kwam. De omgeving op zich is al een bezienswaardigheid natuurlijk.

Mariposa Grove was nog een optie, maar door de giga drukte was daar de parkeerplaats vol. Wat betekende dat je de auto ergens anders moest parkeren, en vervolgens met de shuttle bus verder moest.
Omdat we vorig jaar in Sequoia Park waren geweest, en het in Mariposa Grove ook om deze bomen draait, besloten we ook deze stop links te laten liggen en door te rijden naar Fresno.

Daar kwamen we rond 5 uur aan bij de Ambassador Inn & Suites, waar we weer een mooie grote kamer met eettafel en koelkast en magnetron kregen. Omdat het zwembadje er niet echt appetijtelijk uitzag besloten we niet te gaan zwemmen, maar een Safeway/Vons te zoeken om ons avondeten bij elkaar te schrapen. Via Internet er een gevonden op een kwartiertje rijden. Daar een heerlijke gegrilde warme kip gevonden, vers gemaakte coleslaw, verse broodjes en een lekker wijntje. Dus ons diner was compleet. Teruggereden en heerlijk gegeten aan de eettafel. Omdat er natuurlijk weer kip en broodjes over waren hebben we gelijk maar de kipsandwich voor de lunch morgen klaargemaakt als we richting Barstow gaan.