Mooi, .....Antelope Canyon en Horseshoe Bend

Verenigde Staten, Page Arizona

Heerlijk geslapen, en op naar het ontbijt. Dat kwam deze morgen langzaam op gang, maar vandaag hebben we geen haast. Daarom rustig ontbeten, en manlief is naar het stationnetje van Williams gelopen om de historische treinen te fotograferen. Daarna de sleutel van de kamer ingeleverd, en de vriendelijke manager bedankt voor de gastvrijheid en de leuke kamers.

We willen in 1 rechte lijn naar Page, omdat we daar de Antelope Canyon willen bezoeken.
Onderweg in de auto hebben we toch een korte stop ingelast bij Cameron om daar de Trading Post te bezoeken. Manlief heeft er nog een paar leuke “souvenir” T-shirts gescoord.
Rond half 1 arriveren we in Page.

We gaan gelijk op zoek naar een mogelijkheid om de Antelope Canyon te bezoeken. Dit kan namelijk alleen onder begeleiding van een ( Navajo) gids. Vanmorgen bij het ontbijt toevallig gesproken met een Nederlands stel dat een rondreis in tegenovergestelde volgorde deed. Die waren dus al in Page geweest. Zij adviseerde mij toen om een excursie te boeken bij The Lake Powell Museum, omdat daar ook Tourist Information gevestigd is.

Een medewerker ging op ons verzoek op zoek naar een plek voor een tour diezelfde dag. Na 3 pogingen vond hij voor ons een plek om kwart over 2 die middag.
Het bureau waar we mee naar de canyon zouden gaan heette Overland Canon Cruise en zat recht tegenover onze overnachtingsplek van vandaag. Omdat we nog drie kwartier moesten overbruggen zijn we de naastgelegen Safeway ingedoken om alvast ideeën op te doen voor ons avondeten.

Daarna hebben we ons gemeld bij de tour organisatie. Het bleek dat we met een groep van 6 mensen, een baby en gids Bill naar de canon zouden gaan. In ongeveer een half uur reden we in een dichte auto, zonder airco want die kan niet tegen het stof, over een hobbelige zandweg naar de ingang van Antelope Canyon op Navajo land.
Het leek ons redelijk druk bij de ingang, maar volgens onze gids Bill viel dat wel mee.

Bill heeft ons vervolgens meegenomen de canyon in, en ons stap voor stap door de canyon geleid. Daarbij wees hij ons op fotogenieke en bijzondere rotsformaties in de canyon.
Je komt letterlijk ogen tekort, wat een bijzondere plek, en de gids Bill vertelt leuke anekdotes en bijzondere verhalen.
Na ruim een uur in de canyon zat deze tour erop en zijn we teruggebracht naar Page.
We hadden deze ervaring voor geen goud willen missen. Wat een mooie betoverende plek!

Omdat het bij terugkomst pas 4 uur was besloten we ook nog even langs te gaan bij een andere bezienswaardigheid in de buurt, namelijk Horseshoe Bend.
Dat is een enorm rotsblok waar omheen de Colorado River een rondje maakt ergens in de diepte.
Aangekomen op de parkeerplaats daar wordt je al gewaarschuwd dat het een pittige wandeling ( in de hitte ) is, die niet voor iedereen geschikt is. Natuurlijk zijn we er toch gewoon aan begonnen. De heenweg naar de Horseshoe Bend is wel goed te doen, hoofdzakelijk bergaf. En de beloning is grandioos. Alweer zo’n mooie plek. Voorzichtig bij het randje naar beneden kijken en dan een sprookjesachtig tafereel in de diepte zien. Dat was de wandeling wel waard!
Terug is het wel een hele klim, door het rulle zand in de warmte. Maar we hebben er geen spijt van gehad dat we het erop gewaagd hebben.

Als toetje gaan we ook nog maar even langs de Glen Canyon Dam. Dit waterwerk van Lake Powell is bijna net zo indrukwekkend als de Hooverdam, alleen veel minder toeristisch.

Daarna is het toch tijd om naar ons motel te gaan, The Rodeway Inn in Page. Vervolgens hebben we ingecheckt voor de duurste kamer tijdens onze roadtrip, want zelfs de 4 dagen Las Vegas aan het eind van onze reis zijn goedkoper dan deze ene nacht in Page!
Maar de prijs van de kamer was ook wel zichtbaar. Wat een balzaal, met op de brede galerij voor de kamer een zitje, met zicht op de mooie tuin en het zwembad. Daar lekker ons Happy Hour gehouden.

Daarna zijn we naar de Safeway aan de overkant gelopen om ons al bedachte avondeten op te halen.
Een warme gegrilde kip met mac/cheese en een salade voor $ 10. Deze hebben we op onze kamer lekker opgepeuzeld.
Er is zoveel kip over dat we morgen kunnen genieten van een kipsandwich voor de lunch. Nog even rustig geborreld op ons balkon, heerlijk gedoucht en slapen!