Het gaat beginnen!

Nederland, Amsterdam

De wekker gaat om kwart voor 5. Wel wat vroeg, maar we kunnen meerijden naar Amsterdam met ons schoonzusje die bij Booking werkt.
Het is rot weer, het regent verschikkelijk hard. Tijd om op vakantie te gaan😊.
Nog ff snel een Nespresso, what else, en een snel ontbijt.

De rit naar Schiphol verloopt zonder problemen en om kwart over 5 zijn we op de plaats van bestemming. We zijn zo vroeg dat onze vlucht nog niet op de borden staat!

Dan maar weer eerst een bakkie!!

Toch nog redelijk snel is de incheckbalie open. Daar krijgen we gelijk te horen dat t vliegtuig vertraagd is. Dat weten ze dus al om kwart voor 6, terwijl we pas officieel om 10.20 uur zouden vertrekken. Dit wordt voorlopig 12.00 uur. Dan hebben we serieus een probleem met de overstap. Want de gate voor onze aansluitende vlucht in Londen sluit om 12 uur!

We worden alvast voorlopig overgeboekt op een latere vlucht naar Las Vegas. Pas ter plekke zullen we zien of we onze eigen vlucht nog halen, of de latere vlucht zullen nemen.

Onderweg naar onze gate komen we nog mijn oud-collega Frank Visser tegen, die zijn eerste Amerika rondreis per camper ging doen. Hij vloog met KLM naar San Francisco. Even staan kletsen en ze een goede reis gewenst.
We blijven maar koffie drinken en (rustig) afwachten.
Meer kunnen we toch niet doen

Een goed begin.....

Vertraging werd iets minder. I.p.v. 12 uur werd het 11 uur. Misschien gaan we de aansluiting nog redden. Eerst maar naar Londen! .

We vertrokken uiteindelijk van de gate om kwart over 11, maar we zijn een half uur aan het taxiën geweest voordat we de lucht in gingen.

Het wordt spannend of we de aansluitende vlucht gaan redden!😥

Dat is dus niet gelukt. Ze hadden ons al overgeboekt naar een vlucht drie uur later .
We werden keurig bij de gate opgevangen en begeleid naar de balie waar we een nieuwe boardingpass zouden krijgen.
De dame achter de balie merkte op een gegeven moment op dat mijn Esta niet geldig was. Weer dat gedoe met die
O's en die nullen
Er was in Amsterdam niets over gezegd!

Ze wilde mij nu niet doorlaten, en ik moest ter plekke een nieuwe aanvraag doen. Op de tablet van een medewerker van British Airways het formulier van 6 kantjes ingevuld en weer €14,00 betaald. Maar toen mocht ik wel mee.

Nieuwe boardingpass uitgeprint. En van BA allebei een voucher gekregen van
£10 om wat te eten en te drinken. Waar we gelijk dankbaar gebruik van hebben gemaakt.

Nu wachten op de vlucht van 16. 40 uur richting Las Vegas.
Ruim drie uur later dan oorspronkelijk de bedoeling was.

We ondergaan het maar gelaten, en zullen bij terugkeer in Nederland een claim indienen bij BA, voor de ruim 4 uur vertraging!!