Olympia National Park dag 1

Verenigde Staten, Forks WA

Een redelijke nacht gehad. Veel wakker tussendoor en vroeg wakker door de jetlag. Om 6 uur allebei klaarwakker. Maar de conclusie getrokken dat we er net zo goed uit konden gaan.
De plannen voor vandaag bekeken en daarbij ook de plannen van gisteren meegenomen, waar we gisteren niet aan toe gekomen zijn.

We beginnen bij Hurricane Ridge vandaag en kijken waar we nog meer aan toe komen. Ontbijtje voor onszelf gemaakt, met een bakkie koffie. Op ons gemak gedoucht en aangekleed. Om 8 uur klaar om de dag tegemoet te treden.

Even naar het Visitorcenter van Hurricane Ridge gereden om te informeren naar de entreepassen. Vervolgens de route gereden het park in. Nadat we de entree van $25 voor 7 dagen hebben betaald, verder het park in gereden. Onderweg verscheidene keren gestopt om mooie foto's te schieten.
Ook een paar minitrails gelopen. Toen weer teruggereden naar de ingang.

Vanaf daar naar het volgende stukje Olympic Park, genaamd Elwha.
Op weg daarheen crossen we door de bossen, wel iets makkelijker met zo'n 4wd!!
We rijden langs de Elwha River, en dat is bepaald geen straf. Vervolgens stoppen we voor wat foto's en lopen een trail naar een juweeltje van een waterval, de Madison Creek Fall.

Daarna gestopt bij de vroegere Glines Canyon Dam. Daar lag vanaf 1924 een meer bij, Lake Mills, voor energie opwekking. De dam is afgebroken in 2014 omdat ze terug willen naar een natuurlijke habitat voor o.a. de zalm. Weg meer!
Apart om te zien dat waar eerst een meer lag nu alleen kleine stroompjes smeltwater te zien zijn. We zijn nog verder het park in gereden, maar besloten verder te trekken, omdat er voor ons niet veel meer te beleven valt. We hebben vandaag nog meer op het programma.

Op naar Crescent Lake!
Onderweg naar onze volgende bestemming nemen we een koffiebreak bij Granny's Cafe. Op advies van de serveerster nemen we er een homemade blueberry pie bij. Wat een heerlijkheid, maar ook... wat een hap!! Voorlopig hoeven we nog niet te lunchen.

Bij Crescent Lake hebben we de trail naar Marymere Falls gelopen. Een wandeling van ruim 2.5 km aardig steil bergop. Door een schitterend bos met gigantische Redwoods, en hangende mossen. Even de pie van Granny's eraf gelopen😉.

Bij de auto terug gekomen hebben we allebei nog een half bolletje gegeten ter completering van de lunch die begonnen was met de pie.

Inmiddels is het al bijna 3 uur. We vervolgen onze reis richting Forks, waar we gaan overnachten, langs het schitterende blauwe Lake Crescent.

Vlak voor Forks de afslag naar de kust genomen. Bij La Push en de First Beach uitgestapt. Dat viel vies tegen. Er stond een ijzig koude wind, daar kon de zon niet tegenop! Ook de tenen die in het water gestoken werden protesteerde heftig, koud! ! Maar... de omgeving was mooi!

Allerlei rotsen (stacks) die aan alle kanten in zee stonden. Even een stuk langs zee gelopen en van de zon genoten. Daarna toch echt richting Forks, op zoek naar ons avondeten en onze tent.

Het avondeten vonden we bij de Thrift Store, gebraden kippenstukken, coleslaw en gebakken aardappel/cheddar bolletjes
Daarna de camping opgezocht waar onze tent zou moeten staan. Op de camping is het selfservice. Ik weet bij welke tent we moeten zijn, en hij staat er hoor! Helemaal geweldig deze plek en deze tent. Komt wel goed voor vannacht!