Bezoek Grand Canyon

Verenigde Staten, Williams Arizona

Na een wat onrustige nacht weer vroeg uit de veren. De was van gisteren is door onze kunstgrepen met het koffer rek en de hangertjes wel helemaal droog. Alles weer in de koffer gestopt en die weer even in de auto gezet. Want vanavond bij terugkomst krijgen we tenslotte weer een andere kamer.

De rookruimte is dezelfde plek als de ontbijtruimte ( buiten patio ) en we zaten daar al vroeg klaar voor het ontbijt. Dit was echt heel uitgebreid, zeker voor Amerikaanse begrippen. Met verschillende soorten broodjes, cakejes, yoghurt, muesli, koffie, jus d’ orange, melk, boter enz.
We zaten dus als eerste aan het ontbijt, want we wilden vroeg vertrekken richting de Grand Canyon. Voor 9 uur zaten we in de auto, en rond 10 uur waren we bij het park.

In het park hebben we de auto geparkeerd, om op de shuttle bus te stappen. We besloten eerst de rode lijn te nemen, die naar Hermits Rest gaat. Op die route mag je niet met je eigen auto komen, dus is de bus een prima alternatief. Het was best druk bij de halte maar de bussen komen redelijk vaak.
Op de heenweg van de rode lijn heb je 9 uitstappunten / opstappunten. Wij zijn bij ongeveer 5 punten op - en afgestapt. Tussendoor hebben we soms ook van het ene punt naar het andere gelopen.

De Grand Canyon vinden we, zeker bij de eerste aanblik, groots en indrukwekkend. Maar in de loop van de dag vonden we het wel een herhaling van zetten. Het is het allemaal veel van hetzelfde.

Na het eindpunt van Hermits Rest, zijn we in 1 keer teruggereden naar het begin van de rode lijn. De drie stops die daar namelijk inzitten hadden we op de heenweg al gezien.
Inmiddels was het al wel 13.00 uur geworden, dus waren we al drie uur onderweg in het park. De auto weer opgezocht en op zoek naar een lunch. In The Village in de foodcourt een lekkere lunch samengesteld en op ons gemak opgegeten.

Met de auto zijn we daarna weer op weg gegaan. We hebben de Desert View route gereden, met opnieuw diverse stops bij de viewpoints. Oké, het ziet er telkens anders en indrukwekkend uit, maar op een gegeven moment hadden we het wel een beetje gezien.

We waren inmiddels alweer ruim een uur onderweg en naar het motel was het ook nog een uur, dus al met al nog twee uur in de auto.
De slechte nacht ging zijn tol eisen. Toch nog redelijk relaxed teruggereden naar Grand Motel.
Daar kregen we deze keer Kamer 2, ook weer een grote ruime kamer. Heerlijk gedoucht en vervolgens weer richting het centrum, om een hapje te eten. Onderweg weer genoten van alle mooie motoren die langs de weg geparkeerd stonden. Omdat we allebei niet heel veel trek hadden hebben we dit keer alleen een bordje spaghetti gegeten. Daarna lekker terug geslenterd naar het motel, en ons voorbereid op de reis van de volgende dag.