Laatste echte Roadtrip dag.

Verenigde Staten, Victorville CA

Lekker lui vanmorgen. Dus rustig opgestaan. Een "heerlijk" zoet Amerikaans ontbijt genuttigd bij het motel. En pas om kwart voor negen in de auto. We hebben de langste route, van deze trip, vandaag.

We proberen de drukte rond Los Angeles te vermijden door, ruim daarboven, al de afslag het binnenland in te nemen. Het is heerlijk zonnig weer, en ik denk zomaar dat we dit voorlopig zo houden!

Even gestopt bij de Brad..huppeldepup dam, voor het mooie plaatje, even twee tellen de benen te strekken en een sanitaire stop. Het is een mooie heuvelachtige omgeving. Op sommige plekken zijn wel de sporen duidelijk te zien van branden die er ( onlangs ) gewoed hebben.

Uiteindelijk komen we bij Santa Barbara weer bij de zee uit. Mooie weg met palmbomen, mooie optrekjes en de zee aan de rechterkant.

Ruim voor Los Angeles buigen we inderdaad linksaf het binnenland in. We komen dan in een gebied waar vooral veel fruit verbouwd wordt. We besluiten bij Piru "even" naar het meer af te slaan. Daar is een Recreation Area. Maar ze zetten hier nergens de afstand bij. Dus we rijden de bergen een aardig eindje in. Het meer is (nog) nergens te bekennen.

We komen wel bij een uitkijkpunt over het meer en bijbehorende dam. Maar de Recreation Area is nog nergens te zien. Maar weer onverrichterzake omgedraaid, en onze weg vervolgd.

Voor de lunch staat er wel en mooie plek op het programma in Agua Dulce. Het Vasquez Rocks Natural Area. Een park met een heleboel schuine rotsen en andere mooie plekken. Het is een park waar scènes uit een hele verzameling bekende en minder bekende films zijn opgenomen. Ik noem een Lone Ranger, enkele Westerns, maar ook Star Trek, the Next Generation. Heerlijk in de zon, in een mooie omgeving, de restjes uit de koelbox, grotendeels, opgegeten. Daarna nog een stukje gewandeld in het park.

De auto weer in voor de eindbestemming, Victorville, waar we overnachten. Misschien zijn we op tijd om nog even te zwemmen.

De rit gaat door een dorre, verlaten streek met hier en daar een enclave met huizen. Ook zien we wederom de ons bekende Joshua tree. En het is gelukt. Om 4 uur liggen we beiden met gestrekte kuiten. Leon op een zonnebedje, en ik in het (koude) water. Geen enkele andere gast waagt zich eraan, dus we hebben het bad voor ons alleen.

We worden omringd door eetgelegenheden, en wat supermarkten. Dat eten voor vanavond komt wel in orde!