Minerale bubbels en thema's

Verenigde Staten, Pocatello Idaho

Om 7 uur opgestaan, na een ononderbroken nacht. Een uitgebreid ontbijtbuffet wachtte op ons. Vandaag gaan we eerst een stuk rijden. Onderweg is het bewolkt en niet warm, slechts rond de 16 graden. Maar dat kan kloppen, want we rijden op 2200 mtr hoogte!

We rijden net door een heel groot gebied waar overal ( gas- )tanks stonden, tenminste dat is wat we denken. Overal waar je keek zag je van die dingen staan! Hier komt dus veel gas uit de grond.
Verder is het een heuvelachtig, desolaat gebied. Er is nog ruimte genoeg in dit stukje Amerika!

Daarna volgt een stuk meteen ranches met vooral koeien, en soms schapen. Dit alles nog steeds onder een bewolkte lucht en ong. 14 graden😐. Aan de horizon zien we ook weer bergen met sneeuw.

We rijden door een streek waar waarschijnlijk veel Franse pioniers zijn neergestreken. Dit is namelijk meestal af te lezen aan de namen van de dorpen. Dat is in deze buurt o.a. Paris en Montpellier.

Onze reis wordt vervolgd, langs grote uitgebreide en luxe ranches. Om net na 12 uur zijn we in Lava Springs. Na een snelle lunch op de parkeerplaats zijn we toe aan een relax momentje. We duiken daarom in de wondere wereld van de minerale hot springs.

Die zijn hier namelijk volop! De koudste is 102 graden Fahrenheit en de warmste 122, en dan zijn er nog een paar die daartussen zitten. Als je dan weet dat de omrekening naar Celsius is: temperatuur min 30 en gedeeld door twee. Dan variëren de temperaturen van ongeveer 36 tot 46 graden Celsius. En dat is warm!!

Om half 3 zijn we voldoende "gemineraliseerd" en gaan we ons weer aankleden. We gaan het, nu nog, leuke stadje even in, en kopen een lekkere milkshake bij de plaatselijke ijsboer. Het is nu nog een leuk stadje, naar hoogzomer is het hier waarschijnlijk één toeristische bende.

Je kan namelijk ook overal grote zwembanden huren om de plaatselijke snelstromende beek afdalen . Daarbij heb je ook nog de warmwaterbronnen en de mooie ligging, en voilà, een toeristische trekpleister.
En dat is nu al te zien overal in het dorpje.

Dan gaan we op weg naar Pocatello, onze overnachtingsplaats voor vandaag. Daar hebben we een bijzondere overnachting geboekt. Bij de Black Swan Inn hebben ze namelijk alleen maar thema kamers. De dame achter de receptie is helemaal enthousiast dat wij er zijn. Ze hoopte al dat ze er nog zou zijn als de Nederlandse gasten zouden arriveren.

Wij krijgen de Wild West kamer. Deze is, tot in detail, uitgevoerd als een hotelkamer en de omgeving daarvan, uit een oude western.
Hij bevat ook een jacuzzi, en de douche is een oude gieter. De haard is een rotspartij met een wolf erbovenop. Er zijn prachtige muurschilderingen. In het halletje ligt in mijnschacht. Het wastafel meubel is in de vorm van de toog in de kroeg. Dit is een hele leuke kamer!!

We kregen een mandje met ontbijt spullen voor morgenochtend op onze kamer. We zijn opnieuw in de auto gestapt, en hebben de plaatselijke Albertson even doorkruist en wat kleine boodschappen gedaan.
Daarnaast zit echter ook een Payless Shoesource, en Hannie en schoenen...!
Uiteraard niet met lege handen naar buiten.

De plaatselijke Griek met een bezoekje vereerd, en dat was te eten maar niet heel bijzonder. Wel bijzonder was de straat waarin het restaurant lag. Allemaal mooie en leuke oude pandjes. Daar gelijk maar de after diner walk gedaan.

Lekker terug in het hotel aan de koffie en misschien toch straks nog even de jacuzzi aan.