Op naar Savannah , spooky city, in Georgia

Verenigde Staten, Savannah

Deze overnachting hadden we een beroerde Internet verbinding. Dus ik heb mijn verslag van gisteren nog niet kunnen uploaden. Ook hebben we allebei niet zo' n denderende nacht gehad. Voeg daaraan toe een typisch klef en zoet Amerikaans ontbijt, en we zijn niet rouwig deze plek weer achter ons te laten.

Deze keer de Amerikaanse Tomtom geïnstalleerd. Die leidt ons door een mooie groene buitenwijk en een stukje historisch Jacksonville. Onderweg naar Fernandina Beach. De Amerikaanse Tomtom geeft regelmatig een "speed -warning". Dat werkt beter, want als ik het doe, wordt ik lelijk aan gekeken!😂

Naar Fernandina Beach rijden we in Nassau County tussen, het lijken graslanden maar zijn moerassen, door. Zover als het oog reikt. In de dorpen ook weer opvallend veel kerken van verschillend geloofsrichtingen. Het blijft toch het Zuiden waar we doorheen rijden!

Om kwart over 10 zijn we bij onze eerste stop vandaag. Het Fort Clinch State Park. Daar betalen we de entree voor het Park. We rijden rechtstreeks door naar het Visitors Center. Daar moeten we apart entree betalen voor het fort. Dit is $ 2, 50 p/p.

Via een klein museum loop je naar het redelijk geconserveerde en gereconstrueerde fort uit 1847, aan de mond van de St. Mary River. Daar de gebouwen en de vestingwal op ons gemak bekeken. Daarna weer terug naar de auto.

Op naar Savannah, de stad met de meeste geesten in Amerika. (!??!) Dat betekent ook dat we wisselen van staat. We laten Florida achter ons, en gaan Georgia in.

Er is in Savannah veel te zien, het is inmiddels over twaalven en het is nog wel een stukje rijden. Dus kiezen we voor de route over de snelweg. Dan kunnen we inchecken bij het hotel. De auto achter laten en Savannah gaan verkennen. Ook in het kader van snelheid, kopen we als lunch een sandwich bij een een benzinestation. Dit eten we tijdens het rijden op.

Iets over half 3 stappen we de receptie van de Thunderbird Inn binnen. Officieel is de inchecktijd vanaf 3 uur, maar het is geen enkel probleem. Het is een retro/oldskool motel met opvallend moderne kamers. Gratis popcorn en limonade de hele dag door. Op de kamer staan twee koude blikjes cola klaar, en liggen twee heerlijke koeken op ons te wachten. Leuke verwelkoming, ook van het meisje bij de receptie.

Wij hebben de rest van de dag de tijd om lopend Savannah te ontdekken. Het wordt wel wat rustig aan doen, want het is inmiddels 35°. Ik verlies, denk ik, een liter water per uur! 😓

We hebben tot 7 uur de stad doorkruist. Ook een gratis ferry-tochtje naar de overkant en weer terug. Een heerlijke, warme wandeling door een mooie, groene stad. Door heel veel parken, met bijbehorende standbeelden, Riverstreet met alle oude pakhuizen, en uitzicht op de rivier en zomaar andere straten met koloniale huizen / monumenten. Het was warm, maar het alleszins waard. We zijn alleen geen geesten tegengekomen.😱

Een snelle hap gedaan, want we waren zo bezweet dat we niet een restaurant in durfden. Teruggelopen naar het hotel. Een gratis zakje popcorn gescoord in de lobby, en een verkoelend glaasje citroenlimonade.Het is nu 8 uur. Tijd voor een verfrissende douche en een avond bijkomen.😥

Hoi Leon & Hannie, ziet er allemaal weer prachtig uit jullie zitten niet stil en dat met deze hitte. Geniet er maar volop van ik volg jullie ook al is het niet met een reactie. Groet Jolanda & Jeroen

JvTteH 2019-06-04 07:13:28

Hallo Jeroen en Jolanda, Leuk dat jullie het verslag ook weer volgen. We proberen inderdaad wel zoveel mogelijk te zien /doen, ondanks de hitte. Dan maar wat meer drinken😂 Groet Leon en Hannie

lee-en-han-reizen 2019-06-05 03:43:40

Wat een heerlijk hotel! Gratis popcorn & limonade?! Wauw, dat is wat voor mij, haha. Super leuk, lekker én orgineel! Have fun ♡

Haas 2019-06-06 16:53:57

Hee Assie, Was inderdaad een leuk, apart hotel met allerlei extra,s. Een aanradertje!💋