Op ontdekkingsreis op Rhodos.

Griekenland, Θεολόγος

Vanmorgen de auto zelf even opgehaald. Hij zou eerst afgeleverd worden bij het hotel. Maar het blijkt nog geen 500 mtr. lopen naar de verhuurder. Scheelt wat ongeduldig wachten, want de Griekse klok wijkt meestal wat af van onze klok. Nu vòòr het ontbijt al de auto. Een goudkleurige Peugeot 108 is onze ride de rest van de vakantie.
We gaan vandaag oa.richting de Vlindervallei.

Om 9.15 uur zijn we ter plekke. Nadat we onze wandelsandalen hebben aangetrokken, kunnen we aan de route beginnen. Bij het kopen van de kaartjes wordt al wel gewaarschuwd dat door het langere winterseizoen, ook hier dus, de vlinders dit jaar wat later zijn. Ze zijn dus nog niet in de grote getale aanwezig, als normaal eind juni.

Het is een inspannende maar mooie wandeling. Berg op, berg af, langs stroompjes en watervalletjes. We zien toch ook al wel de specifieke vlinder, de Spaanse vlag, al op diverse plekken opduiken.

Na het lage gedeelte gewandeld te hebben, zijn we ook nog een groot deel van het bovenste gedeelte opgelopen. Alleen het klooster, Kalopetra, was net effe een tiental trappen te ver. 😒 Met de weg terug erbij, zijn we ruim 2.5 uur aan de wandel geweest. Ter verkoeling nog even een milkshake genomen in het vlinderbos.
Tijd om een strandje op te zoeken.

Dat vinden we, maar niet het mooie strand wat we eigenlijk wilde hebben. We belanden op een druk en redelijk vol strand bij Faliraki, het Chersonissos van Rhodos. Maar omdat de halve dag al voorbij is, en we dringend behoefte hebben aan zwemwater, en ook geen zin meer hebben om weer een half uur/ drie kwartier in de auto te stappen, dit voor deze keer maar voor lief genomen. Evenals de prijs waar we gisteren voor wegliepen voor een parasol en twee bedjes, nl. €20!!
De lunch in bijbehorende taverne genomen, daar was niets mis mee. En de rest van de middag bij en in de zee gebleven.

Om kwart over 5 vonden we het daar mooi geweest. We besloten om in de auto terug te rijden naar het hotel, en daar nog even lekker aan het zwembad te hangen. Er een wijntje bij te nemen en ons eigen happy hour te creëren. Tot een uurtje of kwart over 7 van de avondzon genoten. Daarna lekker gedoucht en omgekleed. Om de hoek lekker wat gegeten.
Morgen weer zo'n dag!

Mooie plaatjes en heerlijk weer☀️

Ans 2023-06-22 21:53:22

Klopt allebei!

lee-en-han-reizen 2023-06-23 07:50:50

Veel plezier. Geniet van jullie vakantie

Natascha 2023-06-23 09:30:38

Dat doen we zeker, Natascha. Dank je!