Op een mooie Pinksterdag!!

Griekenland, Skopelos

Eerste Pinksterdag in Griekenland. Ik weet niet of de Griekse Ortodoxe kerk extra aandacht aan deze christelijke feestdag besteedt. In ieder geval niet veel van te merken. We horen geen kakafonie van het luiden van de klokken van alle 120 kerken van Skopelos stad. Wel een enkele kerk roept op tot gebed, want we horen wel ergens wat klokgelui.

Aan ons niet besteed! Na opnieuw een vroeg ontbijt, bekijken we in de auto op de kaart, wat onze bestemming vandaag zal zijn. We besluiten een soort "het rijtje" af te gaan wat stranden en evt. bijbehorende dorpjes betreft.

Dan is de bestemming van gisteren, Panormos, voor zijn beurt gegaan. Na Stafylos, van vrijdag, komt Agnontas op de kaart, en daarna pas Panormos. Dus dan vandaag maar Agnontas.

De weg erheen gaat langs het Stafylos strand en mooie blauwe zee in de diepte. En door met heel veel groen omzoomde bergwegen.

Agnontas is een piepklein dorpje met een klein strandje. Daar zijn diverse opnames voor de film Mamma Mia gemaakt. Oa. op de in de zee stekende aanwezige houten steiger. Ook zijn er 3 tavernes!! Lijkt wat veel voor het overige aanbod in het dorp.Als er twee honden en een paardekop wonen is het veel.

Maar het is voor velen een noodzakelijke stop in de Mamma Mia reis over het eiland. Ben benieuwd of het enigszins volloopt rond lunchtijd!

Het strandje is schitterend gelegen in een kleine baai omringt door bergen met groen. Omdat er praktisch geen wind is kabbelt het water zachtjes op het strand. En het is rond tien uur al flink warm. Er wordt waarschijnlijk vandaag veel "gedipt" in zee om af te koelen. Heerlijk grieks genieten!!

En een mooie Pinksterdag was het. Lekker warm, heerlijke zee en een fijn restaurantje voor de lunch. Alleen werd het restaurant, aan het eind van onze lunch, overstroomt door 3x een buslading toeristen die met de Mamma Mia toer over het eiland bezig waren. En die allemaal in hetzelfde restaurant kwamen lunchen.

Het duurde ineens heel lang voordat we af konden rekenen. Daarna tot 6 uur nog heerlijk op het strand en in het water vertoefd. En rond een uurtje of 8 weer richting de stad en de eettentjes voor het diner. Een heerlijk einde van een heerlijke dag.

Super deze ervaring met Pinksteren. Maak je zo ook niet altijd mee. Leuk dat mama Mia optredens er waren. Hopelijk toch ook gezien? Zo nachtje slapen en morgen op naar het volgende uitdaging. Fijne dag en succes met de vlg de uitdaging

Ans 2022-06-05 22:47:17

Dank je voor de reactie. We genieten volop.

lee-en-han-reizen 2022-06-06 12:26:45

Hoi, ineens besef ik dat jullie ook al weg zijn. Terwijl ik dit schrijf is het 2de pinksterdag en de ene bui volgt de andere op . Dus jullie zitten goed daar. Geniet van de indrukken en het lekkere temperatuurtje. Lieve groet van mij, Jeannette

Jeannette 2022-06-06 14:34:15

We genieten zeker. Ook hier is het een beetje aan het spoken. (Onweer en Regen) Maar het merendeel van de dag zon gehad!