Bijna tijd voor, en veel zin, in onze vakantie naar Skopelos (Sporaden Griekenland) .

Nederland, Harmelen

Twee jaar corona met lock-downs, reisrestricties enz. waardoor we niet naar onze favoriete vakantiebestemmingen konden en wilden afreizen, gaan we het dit jaar weer (dubbel en dwars) inhalen.

We beginnen in juni met twee weken naar Skopelos Griekenland. Het eiland waar in 2007 de film Mamma Mia is opgenomen, maar voor ons een bestemming die we al vaker bezocht hebben.
De eerste keer, ruim 40 jaar geleden, hebben we, vanuit ons verblijf in Skopelos stad, alles lopend ontdekt. De actieradius was toen uiteraard niet al te groot.
Daarna zijn we nog eens, een jaar of 18 geleden, met onze dochter geweest.
Toen hebben we, om een niet meer te achterhalen reden, ook niet het hele eiland bereisd en bekeken, en zo groot is het toch niet!

Nu, met huurauto, willen we alle hoeken van het eiland gaan bekijken. En natuurlijk van de heerlijke Griekse zon, en het lekkere eten genieten.
Ik zal voor onszelf, maar ook voor evt. meelezers, de reis weer bijhouden.
Deze keer hopen op een verblijf van ook echt 14 dagen, en dat corona even geen roet meer in het eten gooit!! In ieder geval heel veel zin in.

Hopen dat we 2 juni, als we om tien over 6 's ochtends moeten vliegen, niet al te veel last hebben en krijgen van de chaos die momenteel heerst op Schiphol. DiIt omdat er een schrijnend personeelstekort is in de beveiliging, grondpersoneel en beladers. Stille hoop, omdat het zo'n vroege vlucht is, dat we redelijk comfortabel kunnen inchecken. Ik zal ongetwijfeld, op de vertrekdag zelf, hierover verslag doen via de reisblog.
Wordt vervolgd, en ik ga natuurlijk weer verslag doen van ons verblijf en de tripjes op Skopelos.

Fantasteíte tis diakopés!! Zin in de vakantie!!

Fijne vakantie

Jannie 2022-06-03 20:29:39

Dank je wel. We zijn al lekker aan het genieten