Scenic Corridors in de zon!

Verenigde Staten, Crescent City OR

Rond een uurtje of kwart over 7 wakker na een lange nacht. Na te hebben gedoucht en een ontbijtje te hebben genuttigd rijden we om kwart over 8 weer weg.

Een heel klein beetje mistig is het nog wel, maar de zon doet dappere pogingen om er doorheen te prikken. Al meer zon te zien dan de afgelopen dagen. Dus het beloofd een mooie dag te worden!

We rijden door een mooie bosrijke omgeving met, af en toe, schitterende doorkijkjes. Enkele uitstapjes gemaakt naar langs de weg liggende State Parks, niet alles was fotowaardig, maar Cape Blanco was dat wel. Mooie stacks op het strand en in zee. We zijn niet naar de vuurtoren gelopen, want hij leek erg op die van gisteren.

In Port Orford een Dollar General ingegaan en wat inkopen gedaan. Een stukje doorgereden en met magnifiek uitzicht op zee en in de stralende zon, de net gekochte Frappucino opgedronken.

Weer de auto in, onderweg naar de Samuel H. Boardmen State Scenic Corridor. Maar we rijden eigenlijk de hele tijd door een Scenic Corridor. Wat een mooie route, en wat kunnen we het vandaag allemaal goed zien!! Wat hebben we dan gisteren en eergisteren allemaal wel niet gemist doordat het zo mistig was?

In de Corridor zijn echt schitterende uitkijkpunten. Alleen de trails zijn een beetje onduidelijk. Degene naar de Thomas Creek Bridge ziet er ook ronduit gevaarlijk uit. Dus dan maar geen foto's van de hoogste brug van OregonšŸ˜•.
Doorgereden en bij Whaleshead een picknick tafel in de zon gevonden. Daar lekker gegeten. Na de lunch nog ff naar zee gelopen en daarna de auto weer in voor nog meer moois.

Weer regelmatig gestopt voor foto's, een wandeling naar zee en een rustmomentje in de zon. Hoe relaxed kan je de zaterdag doorbrengen?

Bij Brookings eindigt de Scenic Corridor, en zijn we ook bij de staatsgrens van Oregon. We gaan de staat California in en rijden we naar Crescent City waar we vandaag overnachten. We checken om kwart over 4 in bij de Frontstreet Inn.
Nadat we ons wat hebben opgefrist, gaan we de auto weer in om ff een uurtje aan zee te zitten. Daarna nog wat boodschappen doen en een hapje eten.
Dit was een mooie dag!!

Super leuk om jullie zo te volgen! Lees het iedere dag Hannie. Ziet er geweldig uit veel plezier nog. Groet uit Harlingen.

Jeroen 2017-09-10 06:58:06

Gelukkig! Jullie hebben zon! En daar moet van genoten worden, haha. De foto's zeggen genoeg. Geniet van het lekkere weertje ā™”

Asha 2017-09-10 14:45:42

Ja misschien mis je een heel mooi shot maar ik zou ook zeggen veiligheid voor alles. En overigens aan mooie foto's geen gebrek zou ik zeggen. En wie weet wat je nog te wachten staat. Hier alles zo z'n gangetje....