Kauwgum, kauwgum, kauwgum en een mistige kust.

Verenigde Staten, San Simeon Californie

Na een heerlijke lange nacht en een "amerikaans" ontbijt ( kleffe zoete koekjes ) met koffie en een snel bezoek aan de Dollartree zijn we om half 9 gaan rijden.
Doel was om in een keer door te rijden naar San Luis Obispo, en daar even lekker rond te banjeren en vanaf daar door te rijden naar onze overnachtingsplek bij San Simeon Lodge. Dan kunnen we daar lekker van het zonnetje genieten op onze prive patio met heerlijke zonnestoelen, en nog even het zwembad in duiken.

De route was heel mooi, dwars tussen de wijngaarden en fruitbomen door. Langs kale en groene heuvels, vee, weilanden en riviertjes. Alles vergezelt door een heerlijk zonnetje. Onderweg een paar stops gemaakt om foto's te maken, de benen te strekken, te lunchen en een sigaretje te roken.
Om ongeveer 2 uur waren we bij San Luis Obispo.
Het is een vriendelijk, spaans ogend stadje met een bijzondere bezienswaardigheid.
"Bubblegum Alley" een overigens moeilijk te vinden steegje ( staat nl. niet aangegeven) dat volledig is volgeplakt met stukken kauwgom. 'n Onsmakelijk idee, maar een wonderlijk gezicht, met een zoete geur.

Daarna zijn we nog naar de Mission gewandeld, en onderweg kwamen we een bordje op een boom tegen dat het verboden is te roken in het dorp on public places.
Daarom zijn we op een buitenterras van een pub terechtgekomen, waar we lekker in het zonnetje een colaatje gedronken hebben met een sigaretje erbij.

Rond 3 uur weer in de auto gestapt. Hoe verder we reden, hoe bewolkter en somberder het werd. Daarom besloten we maar een, ongeplande, stop te maken bij Morro Bay, om daar de rots te fotograferen en even langs de haven te lopen. Het was gewoon koud, met een gure wind. Daar liepen we dan, in onze korte broek en t-shirtjes, kou te lijden!
We zagen ons zonnige plannetje voor San Simeon Lodge volledig in duigen vallen. Omdat we dus nu iets meer tijd over hadden, zijn we maar een vervroegd diner gaan gebruiken bij een vistentje ( fish and chips ) en daarna weer snel de auto in.
Het was ongeveer nog een uurtje rijden naar San Simeon. De lodge zag er leuk uit, was keurig schoon, maar had een beroerde internetverbinding. Het was stevig bewolkt met een gure wind, en heel af en toe een waterig zonnetje. Voor de vorm hebben we nog even op de patio gezeten, maar het zwembad, waar we op uit keken, was echt geen optie. We zijn nog even naar de zee gelopen die aan de overkant van de Lodge lag, om wat foto's te maken. Maar na een bakje koffie op de patio zijn we gauw naar binnen gegaan om het warm te krijgen!! Gelukkig had de airco ook een verwarm stand.

Hopen dat het morgen beter is als we de kustroute gaan rijden.