Going to the beach!

Verenigde Staten, Myrtle Beach SC

Vandaag even hopen op beter weer dan gisteren. En de ochtendzon belooft dit wel. We willen vandaag het nuttige met het aangename combineren. Bezoek aan een State Park en bijbehorende mooie strand. Tijd om even te relaxen.

Op ons gemak ontbeten op de kamer met een stuk pecannoten koek, wat yoghurt en een bak koffie. Rond 9 uur uitgecheckt en begeleid door een, niet heel uitbundig schijnend, zonnetje op weg. De temperatuur ligt rond de 26°, dus dat is niet persé verkeerd.

We moeten alleen nog wel ergens onze lunch bij elkaar scharrelen. Dus onderweg nog ergens een supermarkt induiken. Maar in de bossen waar we tussendoor rijden zullen we die niet vinden. Het is dus toch gelukt. Onderweg bij een Lowes, deze keer niet de doehetzelf tak, maar de food tak. Dus volledig voorzien kunnen we richting strand.

Daar zijn we rond 12 uur. Als het weer zo blijft, dan zijn we er nog wel even. Met de temperatuur was niets mis. Alleen deed de zon niet echt mee. Door de harde wind zat op een gegeven moment zand op plekken waar je geen zand wilde hebben!

Om drie uur vonden we het weer mooi geweest. Op naar Myrtle Beach, kijken of we kunnen inchecken. Dan spoelen we even af in het zwembad.

Eerst op zoek naar ons motel. Dat is toch moeilijker dan gedacht, als je in één stad twee, bijna identieke, adressen hebt. Ons motel ligt aan de South Ocean Boulevard, en we staan op een zeker moment op de Ocean Boulevard South. Daar was ons motel niet te vinden!
We rijden door het toeristische gedeelte van Myrtle Beach. Gigagrote midgetgolfbanen met bergen en watervallen. En niet 1 zo'n baan, ik heb er minstens 3 gezien. Grote campingresorts, waar de campinggasten af en aan rijden op van die golfkarretjes. Heel veel winkelcentra en eetgelegenheden. Niet zoveel aan gemist, denk ik.

Uiteindelijk is het gelukt. Het motel in tweede instantie gevonden. We zitten met onze kamer bijna in het zwembad. Dus dat afspoelen is een fluitje van een cent. Alleen regent het inmiddels, maar de temperatuur is nog steeds hoger dan een gemiddelde Nederlandse zomerdag.

Straks even iets te eten opzoeken. Nu eerst een borrel!

P.s. Het nadeel van zo'n strand dag is dat er bijna geen foto's gemaakt zijn. Dat komt een andere dag wel weer goed.👍

Daar een hollands wolkendek zie ik. Hier in Woerden e.o. noodweer vannacht veel takken van bomen afgeknapt windstoten tot 127 km/uur.

adri paap 2019-06-06 07:22:44

Wil wel een keer wat strand foto’s zien van jullie tussen de “. strakke” en zongebruinde Amerikaanse vrouwen.🤩

Ram 2019-06-06 08:34:57

Hallo collega’s, Helaas Ram, wij doen niet aan strandfoto’s! Ik begreep al dat het slecht weer is in Nederland Adri, maar dat het zo heftig was had ik niet door. Gelukkig hoef ik me daar nu ook niet druk over te maken. Zolang ik hier maar geen last heb van tornado’s.😉 Groet Hannie