We zijn klaar voor de reis.

Nederland, Amsterdam

Vandaag is het zover, de reis gaat beginnen. En die begon vroeg! Om half 4 vanmorgen ging de wekker en om kwart over 4 waren we onderweg naar Schiphol. Probleemloos ingecheckt, en nu bij de gate in afwachting van de vlucht naar Frankfurt. Vanaf daar rechtstreeks naar New York.

Frankfurt bereikt in een klein uurtje. Half tien op Duitse bodem, en begonnen aan het doorkruisen van het vliegveld Frankfurt. Om 10 uur bij de gate, waar ze bijna gelijk begonnen met boarden. Deel 2 van de reis kan beginnen.

Ikzelf vind de lange zit het enige nadeel van de reis naar Amerika. Maar uiteindelijk landen we om 1 uur plaatselijke tijd. Om kwart over 1 staan we in de "slang" voor de douane. Om kwart over drie / half 4 zijn we erdoor en hebben we toestemming Amerika te betreden. Dit was de langste rij die we ooit gehad hebben! En ik dacht nog wel vanmiddag nog wat leuks te kunnen doen!

Bij de gereserveerde shuttle ging het gelukkig wel snel. En om 4 uur gingen we op weg. Echter het verkeer zat ook niet echt mee. Dus nu om kwart over 5 eindelijk op onze kamer . Toch nog maar even wat gaan doen. Want om 5 uur plaatselijke tijd ga je niet naar bed.
Hebben een stukje Highline gelopen. Een park ontworpen door Piet Oudolf, op een oude spoorlijn boven de weg. Was aardig druk zo op de zondagmiddag. Mooie doorkijkjes op New York gehad. Daarna een pizza gegeten en terug naar het hotel, want het lampje ging aardig uit. Nog even in de tuin en bij de kapel gekeken, want we overnachten in een oud klooster. Hopen op een goede nachtrust, en op naar een mooie dag morgen

Gaaf hoor, ga ik een beetje zien hoe jullie reis verloopt, dan "moet" ik een keer met Sieb mee want die wil ook al langer die kant op... Veel plezier.

René 2015-08-24 09:43:02

Een moeizame start, maar dat mag de pret niet drukken! Het begin van jullie prachtige reis is gemaakt. Zo ver weg, maar door de verhalen dichtbij, leuk! Geniet ervan, hoewel jullie nu nog op een oor zullen liggen, hihi.