Flying home

Griekenland, Skopelos Stad

Het was vanmorgen vroeg dag. We werden om 10 voor half 7 opgehaald. Dit voor de tocht met de Flying Dolphin van 10 over half 7. Hij schudt en schokt minder dan ik me uit het verleden herinner. Met nog een tussenstop in Glossa/ Loutraki zijn we om ongeveer kwart voor 8 in Skiathos.

We moeten onze transfer weer afwachten in Cafe Sol Levante waar we op de heenreis ook waren afgezet toen we op de ferry moesten wachten.
We hebben dus een uurtje voor een ontbijtje. Want dat hebben we nog niet gehad.
Het duurde lang voordat we ons ontbijt kregen. We hadden onze bestelling om half 9 en keurig om 9 uur stond de bus voor de deur.

Om 10 uur zijn we op het vliegveld door de controles heen. Nog een klein uurtje voor vertrek. De grote tax-free winkel is niet open, dus maar in de kleine shop kijken. Daar nog een lekker geurtje en wat drinken voor in het vliegtuig gekocht.

We maken straks nog een tussenlanding van een uur op Lesbos, om nog wat passagiers op te halen. Daarna vliegen we door naar Amsterdam.

Allemaal iets te optimistisch. Nadat we keurig op tijd zijn gaan boarden, en met de bus naar het vliegtuig zijn gebracht, stagneert alles. Om een niet bekende reden, er circuleren berichten over een dronken piloot, maar die geruchten komen van een meneer die zelf ook een lekker bakkie op heeft zo vroeg in de morgen. We vertrekken in ieder geval niet op de tijd dat het zou moeten.

We moeten tot 11 uur in de zon wachten om in te stappen. Om een of andere reden moeten wij, met alle andere passagiers die bij de achterdeur van het vliegtuig wachten, weer de bus in en terug naar de vertrekhal. De passagiers die bij de voordeur staan hoeven dat niet. Die komen niet terug naar de vertrekhal. De reden blijft onduidelijk, maar na een kwartier gaan we opnieuw boarden. De overige passagiers zitten gewoon al in het vliegtuig. Uiteindelijk stijgen we ruim 3 kwartier later op. De vliegtijd naar Lesbos is ook 3 kwartier.

In Lesbos mogen eindelijk de passagiers eruit die in Amsterdam waren ingestapt voor een vakantie op Lesbos. En stappen er vakantiegangers in waarvan de vakantie op Lesbos er op zit. Dit duurt ongeveer een uur.

Uiteindelijk zijn we ook drie kwartier later op Schiphol. Dus rond half 4 heeft het toestel weer vast grond onder de wielen.
En dan vervolgens zijn we 20 minuten aan het taxiën voordat we bij de gate zijn om uit te stappen.

We komen aan op heel druk Schiphol, en het is ook weer een klere-end lopen naar de bagageband. De platte roltrappen weigeren op diverse plekken ook dienst! ☹ We moeten, zoals verwacht, een tijdje op onze koffers wachten.

Onze chauffeur was ook min of meer verplicht de auto op de parkeerplaats te zetten. Normaliter lopen we naar het platform waar je uitstapt als je vertrekt. Daar staat dan onze "taxi" en kunnen we instappen en wegwezen. Nu ging dat echt niet i.v.m. de drukte. De auto stond nu helemaal bij het WTC en das best een stukkie lopen!

Rond half 6 waren we thuis. We zijn even nog samen uit eten geweest. Koffers en zooi komen morgen. Ik ben (nog steeds) niet fit, en duik rond 10 uur mijn eigen bed in.

Komende dagen is het hier ook nog schitterend en warm weer. Dus een afsluiting "in style" voordat ik maandag weer ga werken!!