Cactussssss.....

Verenigde Staten, Tucson Arizona

Na een nachtje slapen in het Drifter Motel, naar het naastgelegen restaurant met dezelfde naam. Daar een à la carte ontbijt besteld. Zat bij de kamer prijs in!
Daarna "on the road" naar Tuscon, in de volgende staat, Arizona. Dat is wel even een stukkie rijden. Eerst door heuvelachtig gebied, met hier en daar een koe, een huis of een medeweggebruiker.

Daarna over de prairie, met een heleboel waarschuwingsborden voor Dust Storms. En instructies hoe te handelen als je erin terecht komt. Af en toe stoppen we op een leuke plek, om even de benen te strekken en plaatjes te schieten. Over benen gesproken. Ik heb nog flinke spierpijn in mijn bovenbenen van de klim van gisteren.

Vandaag beginnen we in Tuscon met het bezoek aan Saguaro National Park Oost.
Een mooi park waar het barst van de Saguaro en andere cactussen. We rijden de loop, en stappen regelmatig uit om mooie exemplaren fotograferen en kleine stukjes te lopen. Omdat we in de Sonora Desert zitten, loopt de temperatuur op tot een respectabele 43°. Zo warm hebben we het nog niet gehad, maar we kunnen het aardig handelen.

Alleen gebruiken we de lunch wel bij een tafel met overkapping. Om nu in de brandende zon te gaan zitten, is iets teveel van het goeie.
We zijn klaar bij Saguaro, en vertrekken richting Sabino Canyon Recreation Area. Kijken of we de tram naar boven kunnen nemen.

Dat lukt, en om 3 uur gaan we, in de brandende zon, de canyon in. Een hele mooie rit met veel om te zien. Onze chauffeur, Cindy, voorziet ons ook van vele leuke weetjes over de flora en de fauna in de Canyon. Het systeem met de trammetjes heeft 32 jaar prima gefunctioneerd. Dit was 1 van de laatste ritten van de tram en van Cindy. Men heeft namelijk besloten op een andere manier van vervoer door de Canyon over te stappen. Wij hebben nog genoten van de "oude" manier.

Door de hoge temperatuur begint het zwembad bij het hotel wel heel hard te trekken. Dus het toch maar hierbij laten voor vandaag. En richting het hotel.
Om half vijf ingecheckt, en even iets kouds op de kamer gedronken. Om vijf uur richting het zwembadje, dat helaas al uit de zon ligt. Maar, het heeft wel een heerlijke jacuzzi. Dus daar even van genoten.

Vanavond even wat vertier en eten zoeken. Morgen hebben we nog een dag hier in Tuscon. Daar maken we, denk ik, een relaxdagje van.