Rockaway Beach OR

Verenigde Staten, Rockaway Beach OR

Na een goede nacht weer vroeg in de benen. We gaan weer een stukje verderop. Het weer werkt weer niet mee, zo mogelijk nog somberder en mistiger dan gisteren 😣. Maar dat is een van de dingen waar we geen invloed op hebben. We nemen een basic ontbijt van koffie en een evergreen. Voor de rest zoeken we onderweg wel een plekkie. Dus rond kwart over 8 weer de auto in voor ons volgende avontuur. We rijden afwisselend door bosgebied en dorpjes.

In Raymond aan de Willapa rivier vinden we een picknickplaats. Vlakbij het Carriagemuseum en bij de Pier. Was qua weer ook redelijk te doen, dus op ons gemak een boterhammetje gegeten Daarna nog even door het bijbehorende parkje en over de Pier gelopen. Bij de Pier was een huis wat op de fundamenten van een oude brug gebouwd was, en heel toepasselijk "Das Brűckenhaus" heette. Waarom het in het Duits was, geen idee, vast iets met Duitse immigranten enzo.

We vervolgen onze weg, door vissersdorpjes en tussen de "wetlands" door met de bossen op de achtergrond.

Bij Astoria gaan we over een hele lange brug, de Astoria - Meglerbrug uit 1962, de staatsgrens met Oregon over.
Vanaf daar rijden we over de 101 naar Canyon Beach. In het centrum van dit leuke stadje is het beredruk met slenteren en shoppende mensen. Er is geen enkele parkeerplaats vrij. Wij komen niet voor de winkeltjes, maar voor het strand! Daar ligt de Haystack en The Needle. Drie mooie rotsen, vlakbij het strand. Net buiten het dorp vinden we een prima parkeerplaats, tegenover een trapje naar het strand ter hoogte van de Haystack. Beter kan niet!

Even een stukje gelopen op het strand en wat foto's gemaakt. Toen we net weer reden kwamen we een supermarkt tegen.

Aangezien we een volledig ingerichte keuken hebben vanavond wil ik zelf wat klaarmaken. Lekkere pizza's en een salade gekocht. Ook gelijk een sandwich voor de lunch. Bij de auto gekomen, krijgen we de achterklep niet meer open.😡 Een paar keer geprobeerd, maar hij doet het echt niet. Voorlopig maar opgelost door een gedeelte van de achterbank neer te klappen. Kunnen we in ieder geval bij onze spullen.

Onderweg de sandwich op een picknickplaats opgegeten, en de mooie Pacific Route Scenic Byway verder gereden tot Cape Meares, om te beginnen aan de 3 Capes Scenic Drive. Onderweg wel nog af en toe gestopt om mooie foto's te schieten. We komen dan ook al langs Rockaway Beach waar we vandaag overnachten.
We belanden onderweg bij Tillamook in wegwerkzaamheden en dat schiet echt niet op. De omgeving bestaat rond Tillamook uit veeteelt- en landbouw gebied, en lijkt het er nergens op dat je zo dicht bij zee zit.

We zijn uit eindelijk wel bij Cape Meares geweest. Daar de trail naar de Octopus Tree en de vuurtoren gelopen. Daarna is het al kwart voor 5 en lijkt het ons niet handig om nu nog die hele Scenic Drive te gaan rijden. Dat wordt nachtwerk, en dan zie je ook niets van het mooie uitzicht!!

Het is nog wel een uurtje rijden terug naar Rockaway Beach, zonder oponthoud! Dus de terugreis maar aanvaardt. Rond kwart voor 6 zijn we bij het Surfside Resort voor onze overnachting, na een snelle stop bij een liquor store voor een borrel voor op ons balkon.

We moeten het wel weer zonder de zon doen, en dat is jammer, want anders hadden we de zon in de zee zien zakken. Maar het uitzicht is desondanks magnifiek.

Zo even de pizza's in de oven, en de salade aanmaken. Tijdens het eten klaarmaken piept de zon nog even door de wolken, dus toch nog een zon, zee, strand foto!! Na het eten nog even een strandwandeling. Wij vermaken ons wel!!

Ja, ik geloof zeker wel dat jullie je vermaken ook al loopt het anders dan de planning.