Zondag begint zonder zon!

Griekenland, Skopelos

Opnieuw begint de dag grijs en somber. Het regent niet, maar het waait wel stevig. Daardoor voelt het niet behaaglijk aan. Ik zelf voel me wel iets beter, maar nog steeds niet kiplekker. Opnieuw wordt de vraag wat we vandaag moeten gaan doen. Volgens een Nederlandse medegast, die hier al 30 jaar komt, wordt het vanmiddag beter weer.
Misschien toch ergens richting een strandje, en gokken op zon? Geen idee!!

Eigenwijs als we zijn, gaan we ervan uit dat het beter weer wordt dan gisteren. Dus vertrekken we gewoon richting Limnonari Beach. Onderweg tussen Agnontas en Limnonari botsen we bijna weer met de kudde geiten die we deze week al eerder op de weg tegenkwamen. Bij Limnonari Beach gaan we bij de eerste = oorspronkelijke taverna op een paar strandbedjes zitten. Het waait nog steeds stevig, en af en toe piept de zon door de wolken. Maar echt lekker is het nog niet. Hopen op meer zon in de loop van de dag. Als het in ieder geval maar niet gaat regenen!

En die zon kwam en was weer als vanouds goed warm Tot 6 uur op het strand gebleven en daarna op het balkon, waar de zon ook nog volop schijnt, een borrel genomen. Daarna even lekker douchen en maar weer eens een hapje eten. Vakantie-sleur!😂

Dat happie eten hebben we in de haven gedaan. Bij het restaurant Kyratso's Kitchen. Dat restaurant zat er 40 jaar geleden ook al, en net als toen mag je nu nog steeds in de keuken kijken en aanwijzen wat je eten wil. Ik had daar geen behoefte aan, maar Leon heeft eigenhandig de vis aangewezen die vervolgens in de keuken voor hem werd bereid.

Het was afgeladen vol en uit alle gaten en hoeken werden tafels en stoelen gehaald om wachtenden een plaats te bieden. Het eten was ook goed. Voeg daaraan toe dat er live Griekse muziek werd gespeeld en gezongen. En je hebt gegarandeerd je zaak vol.