Laborday vandaag en wij gaan op route!

Verenigde Staten, Green Bay WI

Schijnbaar kwamen we toch nog wat slaap tekort. Duhh!!! Lekker gegeten bij de pub beneden, gisterenavond. Voor mij een cocktail en voor Leon een witbiertje erbij. Daarna nog een kleine afterdiner-walk gedaan. Letterlijk een rondje om de kerk.
Op de kamer nog een bakkie koffie gezet, maar we begonnen allebei te knikkebollen. Ik ben nog wel even gaan douchen, maar om half 10 zijn we ons bed ingekropen, tot vanmorgen 7 uur, met af en toe een wakker momentje.
Dus nu zijn we er echt klaar voor, de route wacht

Het is al over negenen als we klaar zijn voor vertrek. De stad uit gaat prima. De snelweg op is een probleem. Er zijn zoveel werkzaamheden aan de weg dat er ook op- en afritten zijn afgesloten. De oprit die we eigenlijk moeten hebben is dicht. Vervolgens een grote omweg gemaakt, waar we zonder navigatie nooit uitgekomen zouden zijn.

Langzaam laten we het mooie en relaxte centrum van Milwaukee achter ons. Misschien komen we ooit nog eens terug om alles te doen waar we nu niet aan toegekomen zijn. Om 10 uur hebben we een kleine tussenstop in Port Washington op zoek naar een art-deco vuurtoren. Dit blijkt echter een huis met een geïntegreerde vuurtoren. Wel even een rondje van een half uur door de haven gedaan. In een lekker zonnetje met een stevig windje. Om half 11 op naar andere ontdekkingen.

Onderweg hadden we naar België en Luxemburg gekund. Maar toch maar doorgereden. Ook de Amsterdam Riad genegeerd. Op een gegeven ogenblik de route aangepast. We werden namelijk alleen over de snelweg gestuurd. Wij wilden echter liever een stuk binnendoor. Dat is toch een andere belevenis.
In Two Rivers bij de Pick and Save nog wat aanvullende boodschappen gedaan, zoals brood, boter, vleeswaren enz. Wij zullen voorlopig niet verhongeren.

De route voert ons tussen giga landerijen door. Veel landbouwbedrijven, een enkele veeboer. Maar ook grote zonnevelden. Er is ook hier ruimte gemaakt voor alternatieve energie. Onderweg begint het te regenen. Hopen dat als we de auto weer uitgaan, het weer droog is. De dorpjes die we door komen zijn allemaal heel authentiek. In het dorpje Kewaunee weer even uitgestapt om een paar foto's te maken. Daarna weer door, over de landwegen, en een scenic route. Heerlijk aan het cruisen!

We arriveren rond kwart over twee bij Cave Point County Park, onderdeel van Whitefish Dunes State Park.
We gaan aan een picknick tafel eerst eens lekker de lunch maken. Een lekker broodje in de zon. Daarna gaan we de wandeling langs de kliffen van Lake Michigan maken.

Het is mooi weer, het is Labourday weekend, dus....beredruk met gezinnen, vriendengroepen en koppels. Af en toe echt een toer om een foto te maken zonder, of met zo min mogelijk, andere mensen. We klimmen en klauteren over de boomwortels en de rotsen en we genieten. Daarna weer even opgedroogd aan een picknicktafel, in de zon.

Rond kwart voor 4 stappen we de auto in voor het tochtje naar ons hotel in Green Bay. Een ritje van anderhalf uur. Na een mooie rit, met zelfs wat serieuze regenbuien, zijn we rond kwart over 5 in Green Bay. Helaas kent de navigatie het adres niet van Hotel J. Dan maar weer de oude truck toepassen, dat is een van de omliggende straten invoeren. En zowaar, het werkt weer! Half 6 slepen we de hele rommelse boel onze kamer op.

Straks het vanmorgen gekochte eten verorberen, en chillen op de kamer.
Morgen weer nieuwe avonturen!!

Mooie foto’s

Jeannette 2023-09-04 11:13:35

Mooie reis, mooie weer = mooie foto's . M.a.w. het is weer genieten, Jeannette.

lee-en-han-reizen 2023-09-04 14:11:43

Prachtige foto's, en wat leuk om op deze manier met jullie mee te reizen!

Ineke 2023-09-04 17:35:47

Kan je ook een beetje meereizen, Ineke. Hebben we er allebei plezier van. Groet Hannie.