Veel regen, wat water en was.

Verenigde Staten, Spotsylvania County

Gisteren mazzel gehad met het weer, blijkbaar. Het is de hele dag droog geweest, dus gewoon alles kunnen doen en bekijken. Vandaag, vanaf het moment van opstaan, regent het. Koud is het niet, maar je wordt zo nat buiten. Na het ontbijt op weg, in de hoop dat het gaandeweg beter wordt.

We rijden wel weer een mooie route (binnendoor). Door de bossen, langs meren, en mooie huizen. We rijden door Sherwood Forest, maar Robin Hood en die andere "men in tights" heb ik niet gezien. Wel allemaal bordjes naar allerlei plantages. Aangezien het nog steeds regent, en we weinig zin hebben om ons nat te laten regenen, laten we ze links liggen.

Als we aankomen bij een een wandeloptie die ik had uitgezocht is het droog!
Dus we wandelen naar Drewry's Bluff (Fort Darling). Maar daar waren ze weer, ....de onzichtbare bos-bug. Leon wordt weer lekgeprikt, en krijgt uitstulpingen waar je die niet wil hebben. Het was dus van korte duur. Naar de rivier gelopen, en weer terug naar de auto. Achteraf maar goed ook, want het gaat weer regenen.

Dan maar weer de auto in. Richting Fredericksburg, waar we vannacht slapen. Als we iets onderweg tegenkomen, stoppen we gewoon.
Dat doen we bij een Flea market. Een soort Zwarte Beurs/Beverwijkse Markt. Allemaal tijdelijke winkeltjes, kappers en een eettentje. Vooral gericht op Mexicanen. Even rondgelopen, evenals bij de Dollar General en de Food-Lion.

In Richmond komen langs een War Memorial met een indrukwekkende Hill of Heroes. Er staat 12000 vlaggetjes in de grond ter nagedachtenis aan de soldaten gestorven in allerlei oorlogen die Amerika gevoerd heeft. Gelukkig was het net even droog, nadat we een zondvloed gehad hadden. We dreven weer tijdens die bui, in plaats van dat we reden.šŸ˜

Onderweg maar bij een Subway gegeten, want picknicken gaat hem ook niet worden. Een beetje verloren dag door het ....weer! We zijn om een uurtje of half 4 bij de Sleep Inn in Fredericksburg. Daar allervriendelijkst ontvangen.

De koffer opengegooid en alle vuile was verzameld. Op ons gemak de huishoudelijke klus op ons genomen. Het zwembad lonkt naast ons kamerraam, maar het is gewoon te koud (boven water) om te zwemmen. Zwemmen doen we pas weer in Las Vegas, ben ik bang.

Morgen rijden we naar Washington DC, en leveren de auto in. Een paar dagen Washington voor de boeg. Leuk, maar duimen voor droger weer!ā˜”ā›…

De begraafplaats. Heel indrukwekkend lijkt Jammer van de vele regen, maar toch keep your head up! Mooie dagen nog, liefs van mij.

Jeannette 2019-06-10 07:48:46

Jammer dat jullie het zonnetje missen maar wel mooie fotoā€™s!

Wilma 2019-06-12 10:27:38

Hallo Jeannette en Wilma, Bedankt voor jullie ā€œmedelevenā€ , en ook al is het slechter weer op vakantie, dan ga je er toch nog op uit. We proberen er altijd wat van te maken. Groet Hannie en Leon.