Tob niet......komt toch anders!

Verenigde Staten, Milwaukee

Het was natuurlijk niet de fijnste vakantiedag geweest gisteren. Dus de bedoeling was dat we vannacht contact zouden zoeken met AutoEurope, de tussenpersoon waar we (vrijwel altijd) de auto's huren.

Als we dat gelijk bij de opening van het kantoor doen in Europa, is er misschien vanaf daar nog wat te regelen voor vandaag. Dat betekent dat wij, om voor ons 2 uur in de nacht, gaan bellen. I.v.m de jetlag lagen we er om 10 uur al op, dus zijn we vroeg op stok gegaan. Enigszins geslapen, en om 2 uur werd ik wakker van het gesprek van Leon met AutoEurope. Dit duurde, al met al, anderhalf uur.

Maar het heeft hopenlijk geloond. Als het goed is gaan we, na ons ontbijt, met de taxi richting vliegveld. Bij Avis moet dan voor ons een (vergelijkbare) auto klaar staan. Weliswaar iets duurder dan onze besproken auto bij Dollar, maar we zullen heel blij zijn als we vervoer hebben. Dan daarna toch maar een vakantiedag ervan maken. De rest van de (onjuiste) sores met Dollar maar even achter ons laten. Dat proberen we thuis wel weer op te lossen.

Lekker ontbijt in het hotel gehad, met een omelet gemaakt op verzoek. Daarna heeft de receptie voor ons een taxi gebeld. We worden opgepikt door een alleraardigste voormalig Somalische vluchteling, die ongeveer anderhalf jaar in Nederland heeft gewoond. We krijgen een lesje geografie van Nederland, door de opsomming van alle plekken waar hij gewoond heeft in ons land, en waar ook nog familie woont. En over alle andere plekken in Europa waar hij ook gewoond heeft. Rond half 10 sluiten we aan in een lange rij voor de autoverhuur bij Avis.

Een uurtje later zitten we, tot onze grote opluchting, in een 4x4 Jeep Renegade. Met navigatie, dus de Tomtom kan in de koffer blijven!! We zijn zo opgelucht dat het gelukt is een auto te krijgen. Een roadtrip zonder auto....?? Nu pas beginnen we echt aan onze vakantie.

Onze eerste stop is een Dollar General, voor een ramsj-voorraad water. En daarnaast vanalles waar we de komende weken behoefte aan hebben, of denken nodig te hebben. Altijd leuk om te snuffelen.

Dan toch maar wat dingen van het to-do lijstje van Milwaukee gehaald. Eigenlijk zouden we deze dag vanaf vroeg in de morgen lekker gaan fietsen. Met een leenfiets, die in een grote straal rond ons hotel geparkeerd staan. Gezien het feit dat de ochtend al op z'n end loopt, gaan we nu met de auto.

We rijden naar de buurt waar het Museum of Art staat. Dat is in het Waterfront district aan Lake Michigan. Na veel gevogel zijn we eruit hoe de parkeermeters werken, en zetten hem op twee uurtjes. Die tijd gaan we ons hier wel vermaken.

Eye catcher bij het museum is de Burke Brise Soleil Wings, die wij nu open mogen aanschouwen. Het blijkt dat de Wings open en dicht kunnen en gaan met het openen en sluiten van het museum.

Ernaast ligt het Monument of War, waar een ode, in de vorm van een klein museum, wordt gebracht aan de veteranen.
Je mocht er gewoon naar binnen. Maar je kon niet overal komen. Er was net een ceremonie afgelopen waar we niet bij mochten zijn, bijvoorbeeld

Op naar het Beerhaus aan de waterkant voor een Duits georiënteerde lunch, maar zonder bier. Milwaukee heeft "Duitse roots". Dus het barst hier van de brouwerijen, en Duitse eethuisjes.

Wij eten braadworst, een broodje en chips. In het irritante gezelschap van een hele zwerm wespen. Niet bepaald een rustige, relaxte lunch. Daarna nog een stuk langs en bij het water gelopen. En de auto vervolgens opgezocht. We gaan eens op de lijst kijken waar we ook nog heen willen en kunnen.

Het wordt The Lynden Sculpture Garden. Echt in de buitenwijken van Milwaukee.
Dus wel eventjes rijden. En door de wegwerkzaamheden duurt het nog wat langer. Maar heerlijk over de grasvelden lopen struinen, gelegen achter een oude boerenhoeve. Niet dat ik nu zo van de kunstobjecten ben, maar de heerlijke combinatie buiten, beelden en zon maakt een hoop goed.

Rond een uurtje of 3 hebben we het wel gezien. Tijd om terug te gaan naar ons hotel. Daar gedaan wat eigenlijk gisteren had moeten gebeuren. De koffers uitzoeken.

Alles wat onderweg soms nodig is, maar niet dagelijks, kan in de auto. Ook mengen we altijd wat kleren, zodat, als een koffer zoek raakt, we allebei iig. wat kleding hebben om aan te trekken. Onderweg mag het weer gewoon in de eigen koffer. Dat maakt de koffer wat leger en overzichtelijker.

Vanavond eten we een hapje bij de pub. Morgen gaan we Milwaukee verlaten. Wat we van de stad gezien hebben, en de buurt waar het hotel staat, geeft een heel prettige indruk. Maar we kunnen, doordat we toch een auto hebben kunnen huren, gelukkig weer verder trekken. En dat gaan we doen!!

Ha Hannie en Leon, wat een belevenis hebben jullie al gehad zeg ,….. Maar het ziet er wederom weer prachtig uit met schitterend weer. Geniet ervan en hele fijne tijd … 😘😘

Ans 2023-09-02 06:40:24

Gelukkig tóch een auto! De reis is begonnen👍🏻mooie foto’s weer (ik hou ervan😜 Mooi gedicht ook dat van die klaprozen, heb het gelijk even opgezocht op Wikipedia 👍🏻

Ciska 2023-09-02 07:19:58

Fijn dat jullie een auto hebben! Nu kunnen jullie echt genieten❤️

Sharon 2023-09-02 09:58:23

Inderdaad, we laten de stress achter ons, was niet fijn! Het echte genieten is begonnen. We kunnen de reis gaan maken zoals uitgedacht. Fijn dat jullie weer meelezen. Ik ga mijn best weer doen om het voor jullie ook leuk te maken. Groetjes Hannie en Leon.

lee-en-han-reizen 2023-09-02 14:40:45

Geweldig voor jullie dat een auto toch nog gelukt is!

Ineke 2023-09-04 17:30:27

Daar zijn we uiteraard ook reuze blij mee. We hadden anders echt niet geweten wat we moesten doen.