Memory Lane Kos Stad

Griekenland, Kos stad

andaag gaan we de auto wat intensiever gebruiken. We overbruggen de ruim 30 km om naar Kos stad. Een trip down to Memory Lane. We zijn zo'n 40 jaar geleden, als jong stel, naar Kos geweest. We verbleven toen midden in Kos stad, aan de haven. Het toenmalige hotel Astron bestaat, in enigszins gepimpte vorm, nog steeds. We gaan eens kijken!

Rond 10 uur zijn we bij de grote parkeerplaats aan de rand van het centrum. De auto geparkeerd en via allerlei archeologische opgravingen richting de haven gelopen. Het centrum is wel enigzins veranderd ten opzichte van 40 jaar geleden. 😂 Om de nostalgische reis af te maken gaan we ook nog op zoek naar Hotel Astron. Deze kunnen we ook afvinken. Het hotel ligt wel meer ingebouwd dan 40 jaar geleden. Nog even rondgewandeld in de (te) drukke stad. En om twaalf uur weer de auto in.

De bedoeling is om naar de Thermen bij Agios Fokas te gaan. Daar aangekomen is het een commerciële poppenkast. De auto moet bovenaan geparkeerd worden. Daarna is het aansluiten bij de meute die de berg afdaalt richting de zee. Daarin is een hoek afgezet met keien, waarin het thermische zeewater van 50° C omhoog borrelt. Daar mag je dan met al die lijven inzakken. Uiteindelijk toch maar vanaf gezien.

Onderweg naar Kardamena afgeslagen naar Tigaki Beach. Met een tweeledig doel. Het ene is een kwestie van afstrepen: Zijn we dan ook geweest en we hebben er niet veel aan gemist ! (Toeristisch gekkenhuis waar niet authentieks aan te ontdekken is)😐 Het andere doel is dat we er een hapje willen eten. Dat is gelukt. Inmiddels is het 3 uur, als we weer in de auto stappen. We besluiten de dag af te sluiten in ons eigen hotel zwembad. Dus in 1 rechte lijn naar Hotel Elga.

Daar zitten we tot kwart over zes in en aan het zwembad. Na een drankje op het balkon, en een verfrissende douche is het weer tijd voor het avondritueel. Weer een heerlijk zonnige dag achter de rug.