Onderweg naar het griekse leven

Nederland, Woerden

Uitgeslapen tot 8.30 uur, tenminste ik! Leon was al een soort druk vanaf 7 uur. Altijd al een slechte (uit-)slaper geweest!
Maar daardoor is wel overal gestofzuigd, heeft hij op zijn gemak zijn rugzak verder ingepakt, en is het snurk-apparaat ook klaar voor vertrek.

We hebben samen ontbeten. Er moest nog wat brood, vleeswaren en yoghurt op. Voor mij lekker wat bakjes koffie erbij. Straks op ons gemak omkleden in ons reistenue, en als (vroege) lunch alvast een krentenbol naar binnen werken. Wachten op onze "taxi" en richting Schiphol.

We arriveren net voor 1 uur op Schiphol, hebben goed kunnen doorrijden. Bij en in Schiphol is het goed druk. Maar wij kunnen de selfservice gebruiken om de koffers in te leveren. Dit kost bij mij weer eens twee pogingen. ¿ðŸ«£
Maar gaat wel lekker snel.
Ook bij de douane gaat het snel, maar mijn bak met daarin mijn handbagage wordt er tussenuit gevist. Mijn tassen krijgen een extra drugs controle en worden nog eens door de scanner gestuurd. Uiteindelijk kan ik ze gewoon zonder problemen meenemen.

Op de borden hebben we al gezien dat onze vlucht een half uur vertraging heeft. Dus iets rustiger de winkeltjes bekijken en richting de gate. Daar zitten we om 2 uur, en de vlucht zal om half 5 vertrekken. Dus komt het boek alvast tevoorschijn. Het wachten kan weer beginnen.

Schiphol speelt vandaag met alle passagiers in onze hoek een potje Stoelendans. Om half 4 zijn we al twee keer van gate gewisseld. En met ons allerlei passagiers van andere vluchten. Als we uiteindelijk maar in het juiste vliegtuig zitten!

Dat lukt, om 5 uur, dus voor het onweer los gaat barsten, wil de piloot wegwezen. Dat gaat helaas niet lukken.😒 We moeten de bui enigzins uitzitten. Dat betekent nog minimaal een half uur extra wachten op de vertraging van een uur, die we al hadden. Het duurt tot ver over 6en voordat we richting de startbaan gaan. Wordt een latertje vandaag! Half 7 gaan we uiteindelijk de lucht in, ruim 2 uur na de vertraagde vetrektijd van half 5. Het is maar goed dat we vakantie hebben!!

Alle vertragingen op Schiphol zijn ontstaan vanmorgen vroeg, door een defect bagagesysteem. Daardoor zijn vanmorgen alle vluchten zonder bagage vertrokken. Het goede nieuws voor ons is dat alle bagage wel aan boord is.

Hopen op een verder rustige vlucht ongeveer 3 uur en en kwartier. Dat betekent dat we ongeveer om half 11 in Rhodos landen. Het is maar goed dat we vakantie hebben. 😂

Om half 12 zitten we met de bagage in de transfer-bus. Maar Ook deze neemt een stukje vertraging op zich, want wacht heel lang met vertrekken . Kwart over twaalf melden we ons bij de receptie van het hotels. In het hotel en eromheen is geen drankje meer te krijgen.Na toch wel een lange reisdag, en nadat we de koffers hebben uitgepakt, gaan we rond kwart over 1 het bed maar in. We hebben in ieder geval nog 9 hele vakantiedagen om bij te komen.