Natuur spa en collageen dippen

Griekenland, Xigia

Vandaag op weg naar een apart strand. Bij Xigia heb je namelijk thermaal baden in zee. Vanuit de rotsen stroomt daar collageen het water in. Daardoor ruikt het naar zwavel/ rotte eieren, is het water troebel en de bovenste laag flink koud. Maar het schijnt heel goed voor de huid te zijn. Na de brandende zon van deze week misschien een goede oppepper voor onze oude bekleding!🤣
Onderweg, door gebrekkige en ontbrekende richtingaanwijzers komen we in de kleine wijkjes van Zakynthos stad terecht. Kruipdoor, sluipdoor, eenrichtingsverkeer en geen enkel idee hoe we er weer uit moeten komen. Mede dankzij het richtingsgevoel van Leon komen we weer bij de weg waar we de verkeerde afslag genomen hadden. Vanaf daar kunnen we de goede weg weer vervolgen.
Bij de natuurlijke spa aangekomen staan er ook enkele bussen met toeristen te popelen om de huidverjongingskuur te ondergaan. We zijn de beroerdste niet en laten deze mensen eerst gaan. Wij nemen op ons gemak eerst een frappé.
Uiteindelijk dalen we ook af naar dit wonder der natuur. Je ruikt inderdaad vaag een zwavel lucht. Maar dit is zeker niet overweldigend. We laten ons in het, wat melkwitte en koudere, water zakken. Na een tien minuten denken we wel dat onze huid genoeg collageen heeft opgenomen.😄
Nadat we redelijk opgedroogd zijn, wat altijd ff duurt, gaan we op zoek naar een "normaal" strand om de rest van de dag door te brengen. Het wordt het strand van Makris Gialos, volgens de boeken, een van de mooiste stranden in het noordoosten. Dat ben ik wel een beetje eens. En met een taverne binnen handbereik komen wij de middag wel door! Dat is ook prima gelukt, tot ongeveer kwart voor 5.
Mijn telefoon gaat!! Ik ben alleen net te laat met opnemen. Ik zie een voicemail bericht, en als ik hem afluister is het TUI. Met de boodschap waar we niet op zaten te wachten, nl. dat we de 14e september gerepatrieerd worden. En dit is gelijk de laatste vlucht vanaf Zakynthos! Dat is voor ons wel een domper. We hadden gehoopt onze vakantie gewoon af te kunnen maken
Maar helaas, er is voor ons anders besloten!! Dus nog een paar dagen met volle teugen genieten!!

Ha Hannie en Leon , hoorde het net van Nanette dat jullie reis as maandag richting Holland gaat. Jammer maar fijn dat jullie deze dag nog als bijzonder en fijn hebben ervaren . Hopelijk komt er nog een volgende keer . Wens jullie fijne laatste avond en een goeie terug reis 🛫🛬liefs van ons 💞