Een dagje Minneapolis

Verenigde Staten, Minneapolis MN

Ik had bij het boeken van dit hotel geïnformeerd naar de ontbijt mogelijkheden. Was mogelijk om voor $15 een ontbijt voor 2 bij de kamer te bezorgen. Gisteren bij het inchecken bleek dit misinformatie te zijn. Het restaurant is namelijk op maandag en dinsdag gesloten. Dus helaas, geen ontbijt. Laten we nu een punt cheesecake en een nectarine p/p over te hebben van het avondeten gisteren. Wij vinden dat, met een bak koffie die wel in de gang gratis aangeboden wordt, een prima ontbijt.

Dan gaan we op route, om half 9 gaan we, gewapend met een plattegrond en wat tips nog van de manager, op pad. We lopen door de oude industrie-wijk op Nicolett Island. Waar vroeger het meel werd gemalen en de oude fabriekshallen nog staan. Ook de St. Anthony Falls wordt uitgebreid bekeken. Dit was in een ver verleden een echte waterval. Nu is deze gecultiveerd om er stroom mee op te wekken.

Daarna lopen we de lange wandel- en fietsbrug, the Stone Arch Bridge, over. Met een schitterend uitzicht over het oude gedeelte van de stad zelf. Allerlei oude panden en ruïnes van opnieuw oude meelfabrieken en molens. Heel mooi geconserveerd.

De tip van de manager was het Guthrie Theater. Vrij toegankelijk en een mooi theater, met mooie uitzichten. Maar dat gaat pas om 11 uur open, en het is nog geen 10 uur. Tijd voor Starbucks.
En een foto van het US Banks Stadium. Dan wordt het vanzelf 11 uur. Net over 11 uur richting de ingang van het theater gelopen. Maar er is geen reuring. Zit er een briefje op de deur dat ze vandaag hebben besloten pas om 1 uur open te gaan. Daar gaan we nu niet langer op wachten.

Change of plans. Dus lopen we richting Hennepin Avenue. Daar vandaan gaan we naar de kruising met de 5de Straat. Maar eerst duiken we de Whole Foods supermarkt in. Daar hebben ze een grote versafdeling en scheppen we allebei een bak met salade en toebehoren vol. Blikje drinken erbij, en onze lunch is klaar. We kunnen hem ook ter plekke verorberen. Dat doen we dan ook. Rond 1 uur gaan we weer op pad.

Op naar twee murals van muzikale grootheden uit deze stad. De eerste, met een speciale groet voor collega Ronald Lamars, the one and only Bob Dylan
De tweede is een stukje verderop en die is van the artist formely known as... Prince.

Dan hebben we het lijstje met must do' s voor vandaag wel afgewerkt. Maar het is nog vroeg, dus we besluiten toch maar weer terug naar het theater te lopen.
Drie maal is tenslotte scheepsrecht. En inderdaad is het Guthrie Theater nu wel open.

We hebben vrij entree op de Endless Bridge op de 4e verdieping. Dit is de aanbouw waar je ook nog naar buiten kan, en een mooi uitzicht over de Mississipi e.o. hebt. We mogen ook naar de 9de verdieping, waar de Amber box is. Dat is een uitstekende box met geel glas, waardoor het altijd mooi weer lijkt. Ook hier een mooi uitzicht op het historische stukje Minneapolis.

We besluiten om terug te lopen naar het hotel. Vanmiddag hebben we heel goed geluncht. Echt trek hebben we allebei niet. Anders is er nog wel wat te snaaien.
We zijn 7 en een half uur op sjouw geweest. We hebben ruim 25 km gelopen bij een gem. temp van 33°. Dus we zijn het ff zat. Lekker een ontspannend bad en helemaal niets. Morgen weer een stukkie verder het land in.

Ik vroeg me op FB al af waarom die 2 foto’s zo geel waren🤨maar nu snap ik het😅 Mooie reeks foto’s weer👍🏻

Ciska 2023-09-06 05:48:37

Het oude historische gedeelte is echt mooi.

lee-en-han-reizen 2023-09-06 14:21:26

25 km met 33°!! Goed in vorm hoor, jullie... :)

Ineke 2023-09-06 16:50:12

Wat een conditie, petje af voor jullie..

Martine 2023-09-06 17:00:16

Het ging, wat mij betreft helaas niet geheel vanzelf, Ineke en Martine. Maar uiteindelijk wel gelukt, en genoten.

lee-en-han-reizen 2023-09-07 00:27:22

Bob Dylan op zijn 22e, 25e en 60e... the times they are a-changin' inderdaad. Dankjewel Hannie, ik had deze niet eerder gezien.

Ronald 2023-09-07 09:42:03

Ik vond het leuk om de mural op te zoeken, en jou speciaal te noemen, als groot fan zijnde. Dus graag gedaan Ronald.