Koeien en een kapiteinshut

Verenigde Staten, Cisco Texas

De tweede en laatste nacht in het hippe superhotel was ook weer prima. Om 7 uur weer opgestaan. Onze eerste echte stop is Fort Worth, toch nog een uurtje binnendoor. Ook moeten we nog ergens iets voor het ontbijt scoren. Maar dat gaat wel lukken.
Toch geen ontbijt gevonden, dus een basis gelegd met een pakje Sultana's en een flesje Icecoffee in een flesje.

Ons eerste bezoekje zijn de Fort Worth Watergardens. Het park bevat 3 grote fonteinen/vijvers. Helaas voor ons zijn ze bezig met het onderhoud van 1 fontein. De meest luidruchtige en de stille blijven over. De grote fontein, de Active is heel indrukwekkend. Even rondgelopen door het parkje, maar het is verder niet bijzonder. Op naar de Stockyard in het historische noorden van de stad.

Daar even uitvogelen waar en hoe we kunnen parkeren. Daarna lopend richting de Stockyard. Onderweg in een saloon een bak koffie gedronken. Daarbinnen zag het er sfeervol uit.
Verder gelopen door het echt oude stadje. Richting de plek waar vroeger de koeien de stad binnen kwamen en verhandeld werden. Daar de huidige kudde opgezocht. Foto's gemaakt, en even gekletst met de cowboy die zo meteen de kudde door de straat gaat leiden. Dit begint om half 12.

Het stelt niet echt veel voor, ze sukkelen op hun gemakkie door de straat. Maar het beweegt in ieder geval meer dan die koperen stieren, gisteren in Dallas. Daarna gebruncht bij een tentje in de Stockyard. We hebben het wel gezien hier, en gaan nu onderweg naar Cisco.

In Cisco overnachten we op een bijzondere plek. Weliswaar geen luxe designer hotel, maar in een grote stacaravan aan een meer. Met de grootse naam Captains Camper. Ben wel benieuwd.
De plek was niet eenvoudig te vinden, maar het is gelukt. Zeer vriendelijk ontvangen door de eigenaar Jason en zijn vriendin die nog aan het poetsen was.

De caravan is zo'n grote Amerikaanse sleurhut met de, voor ons toepasselijke, naam Dutchman Classic. Hij bestaat uit een leefruimte met een driezitsbank, volledig toegeruste keuken, een bureautje, en een breedbeeld tv. Aan de ene kant van de leefruimte bevindt zich een slaapkamer met 2 persoons bed. Aan de andere kant een badkamer met bad/douche, wastafel en toilet. Daarachter zit nog een slaapkamer met een stapelbed. Hoe groot wil je het hebben?

We huren bij Jason de waterfiets voor vanmiddag. Kunnen we even op het water vertoeven. Want het wordt wat eentonig om te vermelden, maar het is gewoon weer 38°. En op het water voelt dat toch iets beter.

We hebben ruim een uur wat heen en weer "gefietst". Helaas zijn er geen foto's van, want mezelf kennende had ik dan de rest van de vakantie ook geen foto's meer kunnen maken😁. Zekerheidshalve dus de mobiel in de caravan gelaten. In en uit zo'n waterfiets is altijd weer een gedoe, maar het is gelukt zonder in het water terecht te komen.

Tijd voor de boodschappen! We hebben bijna geen drinken meer. Alleen nog wat wijn en water. Dus dat moet er zeker komen. Omdat het toch een beetje kamperen is, en we beschikken over hout en een bbq, gaan we een lekkere steak halen. Ook halen we een zak ijsklontjes, zodat we ons drinken ijs- en ijskoud kunnen houden vanavond.

Voor het eten krijgen we bezoek van een rood wit dametje. Een kleine poes vindt het erg gezellig bij ons. We hebben heerlijk gegeten en de poes ook. Nu zitten we uit te buiken op het terras voor de caravan. Het is half 9 en nog steeds 32°. Hopelijk houden de muggen zich mak, dan kunnen we vanavond buiten blijven zitten.