We're going to Graceland.....

Verenigde Staten, Memphis Tennesse

Ze hebben er een liedje van gemaakt, en wij doen het vandaag. We're going to Graceland! Als fan van Elvis en zijn muziek, is dat een must-do als je in de buurt bent. En Leon gaat gewoon mee!

We zijn om half 9 weer onderweg, na een goede nacht en een redelijk ontbijt. Het is buiten al 26°, dus dat beloofd nog wat voor de rest van de dag.
De rit gaat door mooi groen veeteelt- en landbouwgebied. Met hier en daar wat dorpjes, trailerparken, maar ook met meer dan riante optrekjes.

In een keer doorgereden naar De Elvis Presley Boulevard in Memphis. Daar staat ons motel voor vannacht en morgen, naast Graceland. We arriveerden rond kwart over 10. Te vroeg om al in te checken. Wel mogen we de auto er al parkeren. Scheelt weer parkeergeld, en we lopen binnen 5 minuten naar de ingang van Graceland.

Ik heb thuis al een Experience tour geboekt. Dus de uitdraai laten scannen, en we worden direct naar een filmzaal gestuurd voor een verplichte introductiefilm. Daarna worden we naar de shuttle geleid. Daar krijgen we allemaal een koptelefoon en een i-pad uitgereikt met de teksten voor de rondleiding erop. Deze mag je wel in je eigen tempo lopen.

Bij het huis aangekomen mag er mondjesmaat een groepje naar binnen. Het is dringen in de hal, en vooral de wat oudere gasten worstelen met de i-pad. Ik heb hem alleen in het begin aangehad, om te ervaren wat er vertelt werd, maar ik vond het eerder storend dan informatief.

Daarna, in eigen tempo, de kamers en de buitenruimte doorkruist.
Vervolgens moet je weer de shuttle in om weer teruggebracht te worden naar de overkant.

Sinds een jaar of wat hebben ze daar de musea, eetgelegenheden en de onvermijdelijke souvenir winkeltjes uit de grond gestampt. In de musea zijn de auto's en andere voertuigen, de archieven, de pakken, de gouden platen en nog heel veel meer te ontdekken.
Tot een uurtje of twee hebben we ons prima vermaakt. En ook nog een hapje gegeten.

Daarna zijn we nog langs de vliegtuigen gelopen. En naar de ingang van Graceland met de beeltenis van Elvis en de muzieknoten. Vervolgens doorgelopen naar de parkeerplaats om de gratis shuttle naar o.a. de Sun studio en Beale street te pakken. Duurt even, maar we zitten lekker in het zonnetje, dus wachten is geen straf.

Het was een schobberdebonk ritje naar, in eerste instantie, de Sun Studio. Daar zijn we even uitgestapt, hebben een foto gemaakt en zijn weer ingestapt.

Volgende halte, Beale street. De straat van de bars met live blues. Maar ook de old fashioned winkel van Dr. Schwab. Allerlei andere rock en roll winkeltjes met t-shirts, ouderwetse lp's enz. Uit diverse bars klinkt de blues.

We gaan even wat drinken op het terras van Silly O'Sullivan's. Een Ierse Pub die twee ouwe bluesbrothers hadden zitten die een aardig stukkie muziek ten gehore brachten. Normaal hebben ze daar als extra bezienswaardigheid The Diving Goats, een stel geiten die een toren beklimmen, en er weer vanaf springen of glijden. Maar ik denk dat het ook voor de geiten te warm is met een graadje of 35. 😊 Geen geit te bekennen.

Dan weer op weg naar de shuttlebus. Hij rijdt vrijwel de gehele route alleen met ons in de bus, en zet ons keurig weer bij Graceland af. Lopend terug naar het motel, waar we vanmorgen de auto al geparkeerd hadden. Ingecheckt en we krijgen een kamer op de tweede verdieping😕. Lekker in een graadje of 35 je koffer en andere zooi twee trappen omhoog sjouwen . Excercise genoeg weer gehad vandaag.

Lekker, ter afkoeling, het zwembad, in de vorm van een gitaar, ingedoken. Daarna een drankje en een hapje op de kamer. En een wandelingetje op zoek naar iets te eten.
Morgen geen Elvis meer, maar een ander groot man, die ook de dood heeft gevonden in Memphis.

Gaaf Hannie....en Leon😜 en over die andere grote man hebben ze ook veel liedjes gemaakt😁

Ciska 2018-06-08 06:43:37

Inderdaad, gaaf is het enige woord. Wat ziet Sun studio er trouwens klein uit voor iets met zo'n grootse reputatie...

Ronald 2018-06-08 13:22:48

Hannie, was het zoals je het je enigszins had voorgesteld? Ik bedoel het Elviscircus? ( positief bedoeld hoor, haha)

Jeannette 2018-06-10 15:42:36

Het is zeker gaaf Ciska. En het gebouw van de Sun studio stelt inderdaad niet veel voor, Ronald. Maar het blijkt maar weer, iets hoeft niet groot tezijn om goed te zijn. Het was wel enigszins een circus, Jeannette. Maar ik b,en wel blij dat ik er een keer geweest ben.