Nog even Las Vegas en verder....? Een reis met uitloop tot 1 juli!!

Nederland, Amsterdam

De onverwachte extra nacht in Vegas heerlijk geslapen. Zo lekker dat we er niet om 8 uur uit gegaan zijn om te zwemmen, maar even een extra uurtje zijn blijven liggen. Nu, om kwart over 9, zijn we toch bij het mooie zwembad. Maar even genieten van deze onverwachte situatie.

Tot ongeveer kwart over 10 bij het zwembad gebleven. Op de kamer even wat aangeschoten en op naar het buffet, weer op kosten van BA. Ik heb niet echt veel trek, en zeker niet in de vette brunch gerechten. Dus we zijn redelijk snel klaar. Tot kwart over 12 nog even zitten spelen. Daarna als een speer douchen, koffers weer dicht, en gaan!

Van de vlucht heb ik inmiddels informatie, dat de vertrektijd weer een half uur opgeschoven is, naar kwart voor 5. We gaan wel zien wanneer we echt naar huis vertrekken. We rijden om kwart over 1, in het busje, naar het vliegveld. Vooralsnog staat de vlucht nog gepland om kwart voor 5 vanmiddag. We horen straks bij het inchecken wat onze connectie naar Amsterdam wordt. Ben benieuwd.

Op het vliegveld staat een giga rij, van mensen die in de busjes voor ons vertrokken waren. Geduld is een schone zaak, in dit geval. We kunnen er weer niets aan veranderen. Ook de gereserveerde stoelen kunnen we wel weer vergeten, denk ik. Hebben we al de moeite voor niets gedaan.

Gelukkig kunnen we nog wel vragen om twee plekken aan beide zijden van het gangpad. En dat is wel gelukt. Waar ik wel verschrikkelijk van baal, is de connectie naar Amsterdam. We landen om 10 uur in Londen, en onze vlucht naar Amsterdam gaat om 6 uur 's avonds. Dit was, volgens de dame die onze boarding afhandelde, echt de eerst mogelijke vlucht.

Echt, 8 uur rondhangen op een Londens vliegveld!! Dit keer overigens geen lunchvouchers! Dit nog wel nagevraagd bij de stewardess aan de balie in Las Vegas. Maar ze deden niets voor een (extra) wachttijd in Engeland. Wordt gerekend onder normale wachttijd. Duidelijk gemaakt dat dit echt nooit mijn eigen keuze geweest zou zijn!
We gaan zeker weer proberen om deze achterlijk lange vertragingen te laten compenseren. Dus we gaan zeker wel lunchen en bewaren de bonnetjes.

Inmiddels andere Nederlanders gesproken die na ons in de rij stonden. Die zitten wel allemaal op een vlucht die om 1 uur vanuit Londen vertrekt. Wat nou, de eerst mogelijke vlucht is om 6 uur 's avonds!! Onbegrijpelijk!!

Het vertrek uit Las Vegas ging ook niet lekker. Ze kregen een bagage luik niet dicht. Het duurde vervolgens ruim 3 kwartier. We vertrokken daar dus uiteindelijk om 5 over half 6.

De vlucht zelf is een "bumpy-ride", zeker in het begin. Dat de koffie niet aan alle kanten over de randen van de kopjes vloog was verbazingwekkend. Weinig verzorging onderweg, behalve rond de maaltijden en het snack/ontbijt momentje. Dus de tijd gedood met films. En af en toe opstaan, lopen en wat kletsen met medepassagiers bij de toiletten.

Elk nadeel heb ze voordeel: we hebben in ieder geval voldoende overstaptijd😉. Maar straks op Heathrow toch kijken of er nog ruimte is op een eerdere vlucht richting Amsterdam.
Dat omzetten naar een eerdere vlucht is, gelukkig, gelukt! Zit het eens een beetje mee, deze terugreis. We vliegen om 1 uur terug naar Amsterdam. Dat is toch 5 uur eerder dan de eerdere vlucht! We landen om 10 voor 3 plaatselijke tijd. Maar we moeten nog een klere - eind taxiën. Rond kwart voor vijf zijn we eindelijk weer echt thuis!

Na 5700 autokilometers, 29 vakantiedagen, en over het algemeen, temperaturen van meer dan 30° en weer heel veel mooie herinneringen. Laten we daar maar van genieten!!