Route 66

Verenigde Staten, Kingman Arizona

Lekker rustig aan gedaan, maar toch weer om half 9 in de auto na een goed ontbijt.
We duiken weer de snelweg op. Dit is echter de reis van de weg werkzaamheden. Dus gelijk weer een stukje in het werk aan de weg. Tot nu toe heeft t niet echt voor oponthoud gezorgd. En deze keer gelukkig ook niet.

In Flagstaff de Walmart in gegaan om onze voorraad water weer aan te vullen en nog wat beleg te kopen. We besluiten om bij Williams de snelweg af te gaan om toch een stukje Route 66 mee te pikken. En een mooie route te rijden. Dat weten we nog van een jaar of twee geleden, toen we in Williams overnacht hebben op de weg naar Grand Canyon.

Dit bleek echter een misvatting, want binnendoor ging ruim 5 uur duren! Dus even bij ons toenmalige authentieke hotel wezen kijken. Dat was toen een heel apart en leuk hotel, met een buitenruimte met lounche banken in country stijl. En allemaal classic cars en een oude koets op het terrein. Maar dat was allemaal verdwenen. Men had t allemaal netter gemaakt. En dat was jammer!

Dus toch maar weer via de snelweg naar Kingman. Niet dat dit zo'n vervelende route is. Ook mooi met mooie uitzichten.
In Kingman aangekomen zijn we eerst de bergen ingegaan. Naar Hualapai Mountain Park. Een hele mooie route naar boven tussen giga bergen. Bij het park gearriveerd, was het eigenlijk een vakantie park met blokhutten enz. Maar we hebben er wel op een mooie plek gepicknickt.

We hoorden in de verte wel gerommel en er hingen donkere wolken boven de bergen. Toen we na de lunch weer de auto instapte werd t heel snel donker. Voor we het wisten kwam er een fikse regenbui op de auto terecht.
Wel nog een hert gespot, dat uiteindelijk ook het bos in rende, op de vlucht voor de druppels.
Toen we de berg weer af waren, zagen we achter ons een pikzwarte lucht. Zelf reden we weer in stralende zon en 34 graden!
Bij het motel El Trovatore aangekomen werden we allerhartelijkst ontvangen door eigenaar Sam, in een kantoor dat een grote verzamelplaats was van prullaria en papieren. Het meeste betrekking hebbende op Route 66 en bekende Amerikaanse filmsterren die , volgens de overlevering, in het motel overnacht hadden in een ver verleden!
De buitenkant van het motel bevat ook een getekende route van Chicago tot Santa Monica van Route 66.

We hebben wel ruim een half uur een zeer geanimeerde volledige beschrijving gehad van alles wat er in en rond Kingman te doen is. Omdat we zo geïnteresseerd waren in zijn verhaal kregen we allebei een pin van Route 66. Leon ook weer blij!!

Het is overigens weer een classic motel met de authentieke badkamer enz. Ze beschikken over allerlei thema kamers. En omdat ik betaalde, dus de baas was, mocht ik uit de nog beschikbare kamers kiezen. Omdat Elvis Presley al bezet was, werd het de Michael Jackson kamer.

Nadat we alles in de kamer gezet hadden, en alles buiten gefilmd en op de foto gezet hadden zijn we toch maar weer naar Downtown gereden.
Het weer begon ook hier te betrekken. Maar het ging niet regenen. Downtown viel ook hier weer tegen. Daarom rond half 6 weer terug naar t motel voor een borrel. Daarna gaan we eten in een steakhouse dat Sam heeft aanbevolen. Dit is op loopafstand.

Heerlijk grote steak gegeten bij Dambar & Steaks. Teruggelopen naar t motel en buiten een bakje koffie gedronken. Leon daarna voor de HBO en ik lekker rommelen en inlezen voor morgen. LAS VEGAS!!