Boogjes en bergen!

Verenigde Staten, Range Colorado

Gisteravond kon ik mijn Pindat niet uploaden. Nu, om half 9, aan het ontbijt bij Denny's, lukt het wel. Lekker nacht geslapen in onze cottage. Alleen ging om 3 uur vannacht de telefoon van Leon. Een onbekend nummer, maar we waren wel allebei wakker. En wakker = plassen, dus liepen we onder een schitterende sterrenhemel gezamenlijk naar het toilet, om drie uur 's nachts!

Vanmorgen om kwart over 7 wakker, gedoucht, en op naar Denny's. Daarna gaan we naar Arches National Park.

Daar zijn we om 9 uur en om 2 uur hebben we bekeken wat we wilde bekijken, de trail gelopen die we wilde lopen. We hebben nog een rit van ongeveer 3 uur voor de boeg, en we moeten ook nog ergens lunchen. Dus tijd om het park te verlaten!!

Net buiten Moab bij een tankstation een sandwich gekocht als lunch, en nog even getankt. We hebben een ritje van 3 uur voor de boeg naar Rangely Colorado. Dus we kunnen weer!!

We rijden het eerste stuk over de snelweg door een beetje saai landschap, met grijze en kale bergen. Vlakbij Fruita gaan we de snelweg af, en rijden door vlak landbouwgebied. Wel grote bergen op de achtergrond. Maar na het plaatsje Mack veranderd ook dat weer. We komen in een verlaten gebied en rijden naar de bergen. Die zullen we doorkruisen op weg naar Rangely.

En we stijgen tot grote hoogte!! In mooie groene en hoge bergen. We zitten op ongeveer 2800 meter. We gaan namelijk over de Douglas Pass via de Dinosaur Diamond Scenic Byway. Vandaar al dat natuurschoon!

Rangely is een verrassend leuk en goed uitgerust dorpje, met volop activiteiten.
Het blijkt dat er een zekere welvaart is, omdat Chevron al ruim 60 jaar naar olie en gas boort in de omgeving. En er komen nog steeds respectabele aantallen vaten naar boven.

We hebben even boodschappen gedaan bij de plaatselijke supermarkt. Daar maakten ze ook pizza. We besloten er een van te bestellen. Het zou een halfuurtje duren voordat hij klaar zou zijn. Afgesproken dat we dan even in zouden checken bij het motel, en we daarna de pizza zouden ophalen. Dit was oké.

Om kwart over 6 zaten we in het park, aan de picknicktafels, in de zon, onze pizza op te eten. Omdat het nog te lekker weer was, nog wat rondgelopen en in de buurt rondgereden. De jaknikkers, een elk, en de plaatselijke dam op de foto gezet.
Om half 9 toch de hotelkamer opgezocht en nog wat gerommeld. Was weer een leuke, intensieve dag