Laatste echte rondreis dag!

Verenigde Staten, Alamo Nevada

Gisteravond nog een genoeglijke avond in het hotel gehad. Lekker gegeten in het bijbehorende restaurant. Daarna gespeeld op diverse machines. Voor mij en Leon was het eindresultaat dat we de dag financieel afsloten zoals deze begonnen was.

Daarna onze kamer opgezocht, nog wat gerommeld en naar bed.
Allebei niet echt lekker geslapen, terwijl er niets mis was met de bedden.

Er zat geen ontbijt bij de overnachting, maar we moeten ook restjes opmaken.
Dus een bakje koffie gedronken en de koeken, die ik nog heb van de heenreis en uit het vliegtuig, opgegeten als ontbijt. Om half 9 zaten we weer in de auto op weg naar Great Basin National Park. Onderweg even een pitstop gemaakt bij Ridley's om nog even wat boodschappen te doen, om de andere restjes vandaag en morgen mee op te eten.

Onze route voert ons door Humboldt National Forest, de Scenic route, en scenic is hij zeker.
De route gaat verder via Spring Valley. Een mooie groene vallei met hoge bergen op de achtergrond en een flinke verzameling windmolens in het dal.

Rond 11 uur zijn we bij het Great Basin National Park. We gaan de Scenic route rijden en evt. een trail lopen. De Lehman Cave slaan we over. Vorig jaar al diverse grotten gezien. En we hebben maar een paar uur, want het is nog ruim 3 uur rijden naar Alamo, waar we overnachten.

Het park stijgt tot grote hoogte. De hoogste piek waar we naartoe rijden is 10000 feet, en dat is 3049 meter! En daar ligt natuurlijk weer sneeuw!

We hebben daar de auto geparkeerd, en wilden een langere trail naar een van de meertjes lopen, maar die was heel slecht aangegeven. Zonder gps en zo, was het waarschijnlijk niet goed te doen. Aangezien we niet wilden verdwalen, en er ook niet op gekleed waren om de nacht op deze hoogte door te brengen, de gok maar niet genomen!

Daarom de korte trail door het bos gelopen. Dat was een mooie wandeling, langs Lehman Creek, met mooie doorkijkjes naar de omringende, nog hogere bergen. Avontuur was er ook, want het pad werd op diverse plekken geblokkeerd door hopen sneeuw! In je zomer - outfit, met je Birckenstocks aan, is het nog een heel gedoe om daaroverheen te komen.

Terug bij de parkeerplaats, aan een van de picknicktafels, wilden we lekker ons broodje opeten. Alleen werden ons het leven zuur gemaakt door een horde vliegen. Een tafeltje verderop gaan zitten, en toen was het leed geleden.

Weer afgedaald naar de 7000 feet, en even aangewipt bij het Visitorcenter van Lehman Cave. Een stukje film gekeken over The Great Basin, en rondgesnuffeld in het winkeltje.

Besloten op ons gemak richting Alamo te rijden. Dat is nog ruim 300 km, en als we iets leuks tegenkomen nemen we daar gewoon de tijd voor.

Onderweg gestopt in het oude gedeelte van een oud zilvermijn stadje, Pioche. Even de benen gestrekt en rondgelopen. Daar stonden nog heel oude panden en restanten van destijds (1850... ) opgerichte mijnen. En we kwamen de Tillie's ook tegen!

Pioche net uit, zitten we schijnbaar gelijk in het Cathedral Gorge State Park, en bij een rest area genaamd Miller's Point staan we ineens aan de rand van een canyon à la Brice. Was een onverwacht pareltje! Het landschap is sowieso heel mooi en afwisselend. We vervelen ons in ieder geval niet. Zelfs de vertrouwde Joshua Tree verschijnt weer langs de kant van de weg.

In Caliente nog even uitgestapt om het mooie oude stationsgebouw op de foto te zetten. De stadjes die we door komen zijn in ieder geval allemaal al heel oud, en er staan nog redelijk veel oude gebouwen. Vraag alleen niet in welke staat deze verkeren!!

Rond 6 uur checken we in bij Windmill Ridge net buiten Alamo, waar onze cottage nr. 19 op ons wacht. Luxe cottage met alles erop en eraan, alleen het buiten terrein bij de achterste huisjes is naadje! Een kale bende, met overal ook gewoon troep op de grond. Bij de plaatselijke benzinepomp annex supermarkt nog even wat warm vlees gehaald voor bij onze salade. Om kwart voor 7 zitten we, heel onamerikaans, op de veranda te eten. Straks nog even een rondje over het park je, en nog wat rommelen. En dan hopen op een betere nachtrust!!