Geen Antilope Canyon maar andere mooie dingen.

Verenigde Staten, Page Arizona

Gisteravond had ik het om half 9 helemaal gehad! Ik was hardstikke moe, dus ik lag er extreem vroeg in.
Na een goede, praktisch ononderbroken nacht, vanmorgen om half 7 er weer uit.

Lekker op ons gemak gedoucht en een bakkie ( goede! ) koffie gezet. Spulletjes weer in de koffer gedaan. Een goed ontbijt in het hotel gehad en uitgecheckt.

Om kwart over 8 waren we weer klaar om te beginnen aan onze volgende etappe.
We gaan weer naar een andere tijdzone, dus we hebben weer een uurtje extra vandaag. Denken wešŸ˜„

Het is weer genieten onderweg met een grote diversiteit aan natuurschoon. Hoge bergen, rode en roze bergen, zwarte lavabergen, beboste bergen, platte bergen, bergen met hoge toppen, enz. En rijdend door de vlakte met landbouw en vee.

Onderweg komen we een bord tegen van Pipe Spring National Monument. Dit ligt in het Kaibab Indian Reservaat en 14 miles van Fredonia. We besluiten te stoppen en het te bezoeken. Het is een park rond een Mormoons fort/huis uit 1870, gebouwd op de enige waterbron in de wijde omtrek.

Leuke tour in het huis zelf gehad, en daarna nog een flinke wandeling bergop en -af gemaakt. Als we er rond half 11 vertrekken hebben we er anderhalf uur vertoefd. En dat was geen verloren tijd.

Het weer is beter dan voorgaande dagen en de temperatuur is ook iets hoger. Niet de temperatuur die we normaal gesproken hier gewend zijn, maar rond de 20 graden! Maar in ieder geval is de zon erbij. Alhoewel we onderweg ook ineens een klein buitje hebben.

We rijden een mooie route door Kaibab National Forest, met af en toe een Scenic view. Ineens houdt het bos op en heb je een magnifiek uitzicht op de Vermilion Cliffs. Een bergketen in het rood.
Dan ineens weer om een hoek komen we bij een "nederzettting" Cliffs Dwellers. Daar liggen allemaal grote rotsblokken waar in een ver verleden huizen omheen/onder gebouwd zijn.

Daarna het Glen Canyon National Monument ingereden, net voorbij Marble Canyon. Elke keer uitstappen om weer een mooie plek op de foto te zetten.

Bij Lee's Ferry onze lunch genuttigd, en gekeken naar de bedrijvigheid van alle mensen die in een raft een trip gaan maken naar de Grand Canyon.
Leuk om te zien.

Bij de Navajo Bridge weer uitgestapt, om de mooie Colorado River in de diepte van een canyon te zien. Was ook weer mooi!

De route vanaf daar naar Page was er vervolgens ook weer één van oh's en ah's. De Tomtom wil ons op de valreep nog een hele verkeerde kant opsturen.
Dit zou een detour van ruim 100 km geweest zijn. Maar soms moet je gewoon je boerenverstand gebruiken!

In Page aangekomen zitten we weer in onze oude tijdzone, dus we hebben niets extra's vandaag!! Om Leon ' s geheugen op te frissen zijn we nog langs de Glen Canyon Dam geweest. Daar waren we in 2012 ook geweest, maar dat kon hij zich niet herinneren. Toen we er aankwamen wist hij het weer.

Kwart voor 5 zijn we gearriveerd bij ons schattige motel Page Boy Motel. Vervolgens nog even zon pakken bij het ( prive- )zwembad. En straks eens op zoek naar iets te eten. Was een mooie dag vandaag!!

Was weer mooi om te lezen Hannie.

Anneke 2016-05-28 11:25:08

Fijn om te horen. Ik doe mijn best om er een leuk verhaal van te maken, Anneke. Ook voor onszelf, want bij terugkomst maken we er gelijk een boek van.