Singing in the Rain, and Walking on Sunshine

Verenigde Staten, Van Horn Texas

Gisteren is het begonnen met regenen. Wat zeg ik, donder en bliksem en spoelbuien zijn het. Om Facebook kreeg ik gisteren het weerbericht voor vandaag in Fort Davis: regen. Ach, het kan niet altijd stalend weer zijn. We gaan wel zien hoe de scenic route uitpakt met die sombere luchten.

Het is 18° als we om kwart over 8 in de auto stappen voor de scenic loop door o.a. het Fort Davis State Park. En het regent nog steeds zachtjes. Gaandeweg wordt het wel droog, maar warmer wordt het niet echt. Hoeven we daar vandaag niet over te zeuren. 😉

We beginnen met een kleine rondrit in het park, waar de resultaten van de regenbuien nog goed te merken zijn. Plassen en baggerpaden. Toch maar mijn dichte schoenen aangeschoten. Omdat mijn Birckenstocks nat geworden zijn in een iets diepere plas dan ik dacht.

Na het park de weg vervolgd voor de rest van de loop. Waar de volgende stop McDonald Observatory is. Giga telescopen om het heelal te bekijken en bestuderen. Ook leerzaam voor ons. Ondertussen ook 2 schrikachtige hertjes gespot, en nog net kunnen fotograferen.

De rest van de loop is alleen een Scenic Loop, en zou ons terugvoeren naar Fort Davis. Omdat we weten dat het daar nou niet echt bruist, nemen we een eerdere afslag. We gaan via Valentine richting Van Horn, ons eindpunt vandaag.

De hele rit ontbreekt het aan huizen en mensen. We komen door het dorp Valentine. Daar wonen misschien hooguit 100 mensen. Er staan meer huizen te verkrotten, dan dat er bewoond zijn. Vervolgens volgt weer een eindeloos niets.

We zijn weer veel te vroeg in Van Horn. Er is geen zwembad bij het Desert Inn Motel, ik hoef geen wasjes te doen. Om nou, deze uiteindelijk mooie dag, de rest van de middag op de kamer te hangen is geen goed plan. Dus gooien we de plannen voor morgen om. Vanmiddag gaan we de al naar Guadelupe Mountains National Park in Salt Flat. Morgen in El Paso vermaken we ons wel.

Dus reizen we weer over de Texaanse Prairie, omringd door hoge bergen, praktisch zonder een levende ziel tegen te komen, onder een inmiddels weer brandende zon.

Bij het Guadelupe Mountains Park aangekomen hebben we een kleine natuurtrail gelopen. Verder waren het, over het algemeen, trails van vier uur of meer. Dus voor onze, zeker nu, niet geschikt.

Dan nog maar verder naar McKittrick Canyon, om te kijken of daar nog een leuke, korte trail te lopen is. Helaas, ook daar niet. Wel nog een geanimeerd gehad met de volunteer. De Canyon schijnt een rijke geologische vindplaats voor fossielen te zijn. Er komen veel geologie leraren met studenten. Maar er is ook, helaas, al veel meegenomen.

Het was, in ieder geval, een zinvollere besteding van de middag dan op onze kamer voor de airco te hangen. Vanavond nog lekker ergens wat eten, en morgen richting El Paso.