Deze keer los op Zakynthos

21 aug 2020 - 21 sep 2020

Het corona virus waart rond over de wereld in 2020! Vakantieplannen zijn drastisch gewijzigd of geannuleerd.
Daardoor is in juni onze cruise van 1 week, via de Holland America Line (HAL), naar Noorwegen gecanceld. Daarvoor hebben we inmiddels een meer dan royale voucher ontvangen van de HAL.
Voor oktober hadden we zelf weer een rondreis van 2,5 week naar Amerika uitgezet. Gezien de huidige situatie in Amerika, en het aantal besmettingen ter plaatse, hebben we zelf besloten deze reis dit jaar niet te gaan maken.
Alle overnachtingen daar die al waren geboekt, zijn inmiddels geannuleerd. Het wachten is nog op de eventuele teruggave van de vliegreis.
Deze hadden we in januari via TIX al geboekt, en we zouden met United vliegen.
Ik wacht rustig af wat er met dat, al betaalde, ticket gaat gebeuren. Zelf annuleren is iig. geen optie, want dan krijg ik zeker niets terug. Anders is het een (financieel) verlies dat we moeten nemen.
We zijn in ieder geval nog gezond. :-)
Nu hadden we natuurlijk, in plaats daarvan, naar Trutjeshoek in Gelderland, of Kale Kluft bij Ruinerwold kunnen gaan. Of naar Baalhoek in Zeeuws Vlaanderen of Tranendal bij Groningen.
Dat doen we dus niet! Vooral ik had behoefte aan zon, blauwe zee, lekker (goedkoop) uit eten, en met gestrekte kuiten en een goed boek, op een bedje aan zee.
Maar ook daar hebben we voor onszelf wel wat restricties aan verbonden. Niet al te lang, met een mondkapje op, in het vliegtuig. Ter plaatse redelijk zelfvoorzienend, en niet teveel "met anderen" op een kluitje.
Dus.... we gaan naar Zakynthos, en verblijven in het kleine plaatsje Limni Keriou.
We hebben vanaf het vliegveld onze "eigen" huurauto. We regelen ons eigen ontbijt, en eigen 'excursies" en gaan ervoor zorgen dat we, ook daar, de Corona - regels te respecteren.
Maar wel onder een stralende zon, en de schitterend blauwe zee onder handbereik.
Wel moeten we eerst hier nog een Corona test laten doen, 72 uur voor vertrek, anders mogen we niet eens mee naar Griekenland.
Wel verschrikkelijk veel zin in!! CORONA VOLENTE.

Alle foto's van deze reis

De reisverhalen van Lee-en-han-reizen volgen

Ontvang een email zodra Lee-en-han-reizen een nieuw reisverslag schrijft.

Reisverslagen

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis