Op een ontdekkingsreis.

Griekenland, Zakynthos

Weer 8 uur rise and shine. Op het gemak ontbeten. Bekeken waar we vandaag heengaan en wat we gaan doen. Strand zit iig in de planning. We gaan de berg op, naar Keri. Om half 10 vertrekken we de berg op. We gaan naar de vuurtoren op Kaap Keri. Het restaurant, bijbehorende vuurtoren en skywalk zijn helaas allemaal gesloten.
Het alternatief, een stiefel de berg op, is altijd open. Er zijn meer mensen die de poging wagen. Er staat alleen geen enkel bord dat het wandelpad ergens toe leidt. Maar dat doet het gelukkig wel, de beloning is het meer dan waard.
Een oogverblindend en magnifiek uitzicht op twee giga rotsen in een onwaarschijnlijk blauwe zee. De warme wandeling dan waard.
Daarna bij Agios Leon een frappe gedronken. Een foto van Leon gemaakt bij het plaatsnaambord. En op weg naar de Shipwreck view.
We willen namelijk niet met hordes toeristen daar op het strand gedumpt worden. We willen het scheepswrak van bovenaf bezichtigen. Maar het wordt een echte quest.Grieken en richtingaanwijzers -borden is geen goede combi. Dus moeten we, -zonder tomtom, met een minimale kaart (het eiland is toch niet zo groot?) onze weg zien te vinden. Dat ging niet goed. We stonden dus bij een baaitje waar de boten vertrokken. Onverrichter zaken weer terug over de bergweggetjes.
Tussendoor hebben we maar even geluncht. Nadat we aan de vriendelijke eigenaresse gevraagd hebben.hoe we er moeten komen.
Onderweg met behulp van smeergeld, in de vorm van de aanschaf van een kilo druiven, bij een strategisch geplaatst fruit stalletje, nogmaals nagevraagd. Dan vinden we eindelijk de goede weg. Uiteindelijk om 2 uur zijn we waar we wezen willen.
Daar kun je alleen nog op het platform een foto maken. Alle mogelijkheden om op eigen gelegenheid vanaf de berg een foto te maken zijn door rood wit lint en verbodsborden afgesloten. Als ik het zie snap ik het wel! Hoofdzakelijk vanwege het gevaar van afbrokkelende rotsen. Dit betekent dus achteraan sluiten in de rij voor het platform. In de brandende zon, achter een stel Russen. Deze nemen de tijd om tig selfies en andere foto's te nemen. Ongeacht de rij die er staat!
Om kwart voor 3 hebben we onze foto's, en zijn we er wel klaar mee. Tijd voor het strand! Daarvoor rijden we maar terug.
Maar ook hier lopen we tegen het ontbreken van borden aan. Daarom zijn we, na diverse omzwervingen, om kwart over 4 bij ons appartement. Dus niks zee en strand, maar gewoon ff met gestrekte kuiten op een bedje bij het zwembad. Om 6 uur even een borrel op het balkon. Lekker opfrissen en omkleden. Daarna lopen we richting het dorp, om een hapje te eten. Weer een dag voorbij!