Dinosauriërs en water.

Verenigde Staten, Rock Springs Wyoming

Heerlijke nacht gehad en om 7 uur ging de wekker. Ontbeten in het hotel en om half 9 weer in de auto voor weer een nieuwe route.

Onze eerste stop is Dinosaur National Monument. Dit park heeft een Colorado kant met een Scenic route langs mooie Canyons, en een Utah kant die de fossielen van dinosauriërs enzo herbergt. Om eens voor de afwisseling te gaan kiezen we de Utah kant vandaag!

Half 10 zijn we bij Dinosaur National Monument, en we beginnen met het gratis tram ritje naar de Quarry Exibit Hall. Dit is gebouwd rond een rots waar heel veel dino botten in zitten en gevonden zijn.

Gevraagd waarom hier zoveel skeletten gevonden zijn. De rivier die hier liep is tot twee keer toe drooggevallen. De dino's kwamen hierheen voor het water. En toen dat er niet was, gingen ze dood van de dorst. Er zijn veel complete skeletten gevonden, die verspreid zijn over diverse musea van de States.

We zijn niet zo van de fossielen en dino's, dus hebben we het vrij snel gezien! Wel zijn we nog even verder het park in gereden, en langs de Green River gekeken. Maar om 11 uur hebben we het wel gezien.

We gaan lekker op ons gemak, en via een "toeristische route" richting Rock Springs, waar we vannacht slapen. Vandaag ff niet zoveel op het programma! Daarom kun je ook gewoon stoppen waar je wil!

In Vernal doen we dat even bij het Natuurhistorisch museum met een vrij toegankelijke tuin met levensgrote dino - beelden. Was even leuk. Voor kinderen is ook het bijbehorend ( interactieve ) museum zeker leuker dan het park waar we vandaan komen.

Vervolgens nemen we de route volledig langs Flaming Gorge National Recreation Area naar boven. Maar we rijden dan ook door Ashley National Forrest.

Het is mooi, afwisselend, hoog en niet warm, ondanks de zon!
Wel even geluncht op een mooie maar frisse picknickplaats. Ineens kom je dan in een dorpje midden tussen al dat moois, Manila genaamd. Een plattelandsgemeenschap in the middle of nowhere!! Daar even de plaatselijke marina bezocht. Maar dat was niet echt interessant. Dus verder maar weer!

Op de weg staat ineens een pronghorn antilope. Hij schrikt wel van de auto, maar hij loopt niet al te ver weg, dus kunnen we nog foto's maken.

Toch nog eens geprobeerd om bij het water te komen. Maar waar wij Nederlanders overal langs dit giga meer strandjes ed. gemaakt zouden hebben, is hier helemaal niets! Maar misschien willen ze dat ook helemaal niet. Het is een aardige rit door dit natuurgebied.

Onze reis eindigt vandaag in Rock Springs. Daar gaan we eerst een bezoek brengen aan de Walmart, want de boodschappen moeten aangevuld worden.
We kijken ook gelijk voor het eten vanavond. Dat wordt sla met kipstukjes en -kluifjes, al kant en klaar en warm.

Het is maar 5 minuten vanaf daar naar onze overnachtingsplaats, het Country West Motel. Daar aangekomen ziet het er erg verlaten uit. Er staat 1 auto op het terrein. Als we uitstappen en naar de ingang lopen zien we een papier op de deur: Motel is closed for the summer!!
Datzelfde moment komt uit de hoek, waar de geparkeerde auto stond, een jongeman gelopen.

Hij kijkt ons vragend aan, en ik laat hem onze reservering zien.
Zijn vraag daarop is: Zijn jullie niet geïnformeerd ? Waarop wij antwoorden: Nee, anders zouden we hier niet staan!

Hij vertelde dat de eigenaar had besloten om deze zomer het volledige motel te renoveren, en daarom alles gesloten was. Maar dat hij schijnbaar de gasten die al geboekt hadden daarover niet had ingelicht.

Gelukkig is dit niet onze eerste reis, en zijn we enigszins door de wol geverfd. Dus geen enkele paniek. We hadden op de weg naar het motel meerdere motels gezien. Dus we zijn in de auto gestapt en terug gereden.
Bij de plaatselijke Quality Inn vinden we liefdevol onderdak, voor een lagere prijs dat ik zou hebben moeten betalen voor het Country West Motel. Dus,... eind goed, al goed!

Om kwart over 6 zitten we daar lekker ons maaltje op te peuzelen. Zo meteen gaan we aan de koffie met een lekkere koek van de zaak!

Nou dat was echt eind goed al goed Hannie 😊.