Yellowstone = genieten!

Verenigde Staten, West Yellowstone WY

Heerlijk geslapen en in het restaurant bij het hotel een lekker ontbijt gegeten.
Daarna de auto weer ingepakt, en op weg naar Yellowstone, met een tussenstop bij een supermarkt voor ons avondeten.

Vanaf Helena, via Bozeman naar Yellowstone is nog een aardig stukje rijden. Rond 11 uur zijn we bij de Roosevelt Arch en gaan vanaf daar het park in. Onze eerste ( echte ) stop in het park is Mammoth Hot Springs, en daar hebben we een aardige tijd zoekgebracht. Gewandeld en genoten van de mooie, wonderlijk gevormde en gekleurde hotsprings. Rond 1 uur hebben we een hotdog en een heerlijke koffie gescoord in de bijbehorende winkel, en buiten op een bank opgegeten.

Daarna op weg naar Tower / Roosevelt. Wat fotostops onderweg, en een moederbeer met twee jongen, diverse elks en bizons gespot. We hebben niet echt grote stops gemaakt onderweg, maar wel een achteraf weggetje genomen, de Blacktail Plateau Drive. De Towerfalls even snel bekeken, we hebben namelijk al zoveel mooie watervallen gezien, en de route vervolgd over de Dunraven Pass.
Daar ligt, aan het begin van de Mount Washburn Trail, nog volop sneeuw, dus een wandeling is geen optie!

Via Canyon Village zijn we vervolgens doorgereden naar Norris, en hebben we een stuk trail gelopen naar de Steamboat Geyser. Die was op t moment dat we er waren wel enigszins actief. Leuk om te zien, maar ik kan niet echt wennen aan die zwavellucht. Daarna zijn we weer doorgereden naar de Artist Paintpots. Daar vanaf de parkeerplaats gewandeld naar het begin van het veld. Op zich een grappig gezicht, maar niet spectaculair.

Omdat het inmiddels al redelijk laat was, nl. 18.00 uur, en het nog ruim een uur rijden is naar onze overnachtingsplek, besloten we in een keer door te rijden naar Madison. Vanaf daar zouden we richting de uitgang West Yellowstone rijden. Het leek echt wel of iedereen dat plan had, en we kwamen zelfs in een echte file terecht.
Achteraf had het echter te maken met een flinke kudde bizons die de weg in beslag namen om over te steken naar de Madison River om te gaan drinken en grazen. Doordat we stapvoets moesten rijden hebben we ze wel goed kunnen filmen en fotograferen. Verderop was er weer vertraging door een fotogeniek paartje elks dat bivakkeerde op een eilandje in de rivier. Na dat oponthoud bereikte we daarna redelijk makkelijk de uitgang.

Volgens de Tomtom was het vanaf daar nog ongeveer een half uur rijden naar onze overnachtingsplek, Kirkwood Marina en Resort. We hadden thuis ook al een mail gekregen met een routebeschrijving ter plekke, en uitleg waar en hoe we de sleutel konden vinden als de winkel van de Marina al gesloten zou zijn. De beschrijving was, achteraf, heel ingewikkeld, terwijl het eigenlijk redelijk makkelijk te vinden was. Na twee pogingen hebben we de winkel gevonden, en op de deur hingen verschillende enveloppen, met daarop de namen van de gasten die ze nog verwachtten. Onze envelop er tussenuit gehaald, en opnieuw zat er een beschrijving in vanaf de winkel naar ons huisje.

Weer waren er twee pogingen nodig, en bleek het achteraf veel minder ingewikkeld dan de beschrijving!. Ons huisje is echt helemaal geweldig, de Grizzly S, het ligt aan de buitenkant van het kleine resort, met een schitterend uitzicht over het Hebgen Meer.
Lekker met een wijntje en een biertje daar heerlijk de dag afgesloten en gegeten. Morgen nog een dagje Yellowstone en Grand Teton.