See you later, alligator. Alweer de laatste dag Miami.

Verenigde Staten, Everglades National Park Drive

We hebben, allebei na een goede nacht, zelfs wat uitgeslapen. Om half 8 hebben we pas het licht aangedaan. Alhoewel ik eerder op de ochtend wel wakker werd van gekwetter van vogeltjes. Net als gisterochtend. Naast ons raam ligt namelijk een steegje met een bescheiden bamboebosje. Daar vertoeven ze 's ochtends blijkbaar graag.

Deze ochtend hebben we een tour naar de Everglades op het programma staan. Hiervoor worden we om kwart voor 10 opgehaald, hier bij het hotel. Ben benieuwd naar de tour.

De plannen zijn veranderd. Door een foutje in mijn bevestiging 31 ipv. 30 als datum, dachten ze daar dat ik liever morgen wilde. Ik heb gisteren alleen het antwoord "confirmed" gezien. Nadat ik ze om 10 uur gebeld had omdat we nog steeds niet opgepikt waren, kwam de aap uit de mouw. Gelukkig was het nog mogelijk het om te zetten naar vanmiddag. Dus de nieuwe ophaaltijd is kwart voor 1. Bleek dat ze vanmorgen mij pas gevraagd hadden, via de mail of ik liever morgen wilde. Maar omdat ik gisteravond voor het laatst mijn mail gecheckt had, en daarin stond alleen "confirmed" heb ik niet meer opnieuw gekeken.

Wat gaan we dan nu doen? Toch maar even richting strand. Maar... eerst koffie!
We komen langs Hotel Waldorf. Daar een lekkere cappuccino besteld, en tevens een aanvullend ontbijt van (mini-) croissantjes, chocoladebroodjes en krentenbroodje. Tezamen met het pakje Sultanas, van eerder deze ochtend moet het genoeg zijn om te overbruggen tot vanavond.

Een kleine twee uur aan het strand gezeten. Daarna weer terug naar het hotel om op de bus te wachten. Om 1 uur worden we opgehaald. Op naar onze tour door de Everglades. Ik ben benieuwd.

De grote bus zet ons er weer uit bij Bayside Market. Daar moeten we in de rij om een bandje te krijgen. En weer overstappen op een ander busje richting de Everglades. Het is al een hele onderneming voor we überhaupt 1 alligator gezien hebben.

In het park hebben we er niet 1 in het wild gezien! Volgens de schipper van de boot was het te warm om ze te kunnen spotten. Het tochtje met de boot was echter wel even leuk en lekker verfrissend.
Daarna werden we naar een soort arena geleid. Daar kregen we een, overigens leuke, les over de alligator en over het verschil met een krokodil. Van beide soorten was een klein exemplaar beschikbaar. Gezamenlijk opgegroeid in de badkuip van onze gids.

Daarna kwam een wat groter exemplaar "in de ring" . Ook daarover kregen we nog wat informatie. Er werden geen rare fratsen uitgevoerd met de beesten. Het was hoofdzakelijk educatief. Alleen na de show kon je nog voor $3,00 op de foto met een baby-alligator. Daar hadden we niet zo'n behoefte aan. Het parkje stelde verder niet veel voor. Al met al een beetje tegenvallende activiteit. Maar misschien zien we de alligator nog wel later, onderweg of zo.😉

Om kwart over 4 vertrok de bus weer richting Bayside park. Klokslag 5 uur, zoals beloofd, konden we daar weer op de andere bus stappen. Om half 6 stonden we weer voor ons hotel. Zo ben je toch een hele middag bezig.

Zo meteen even iets te eten opzoeken. Vanavond de koffers weer vertrek-klaar maken. Morgen gaan we Miami verlaten en beginnen we aan onze roadtrip.
Om 8 uur morgenochtend staat de shuttle klaar die ons naar het vliegveld brengt. Daarvandaan hebben we de auto gehuurd. Wordt vervolgd!😊

We hebben werkelijk heerlijk gegeten bij het Italiaanse restaurant Piola op Washington Avenue. Alles vers en vers gemaakt. Heerlijk!
Daarna nog even geslenterd langs Ocean Drive en wat avondfoto's gemaakt. Een goed afscheid van Miami.

Haahaaa! Ik zie daar een baardje ontstaan bij papaaa! <3

Haas 2019-05-31 11:39:27

Leuke foto’s Hannie! Veel plezier tijdens de (verdere) reis👍🏻

Ciska 2019-06-02 00:27:55

Dat baardje ontstaat zeker, Assie. Dat gaat zeker lukken, Ciska!