Even niet zo lekker!

Griekenland, Skopelos

De titel is tweeledig. Uiteraard heeft het betrekking op het weer. Dit is echt van slag. Vannacht af en toe wakker geworden van flinke onweersklappen. Ook heeft het weer flink geregend. Vanmorgen wil het ook allemaal nog niet. De wind is fris en er zijn echt nog flinke wolken. Het lukt de zon niet erdoor heen te breken. Hopelijk gaat het in de loop van de dag beter.

Dat hoop ik ook voor onszelf. We zijn allebei misselijk. En ik heb daarnaast, met dank aan de airco denk ik, een flinke verkoudheid met keelpijn te pakken. We gaan wel ontbijten, maar ik beperk me tot 2 boterhammetjes met honing en een bak yoghurt. zon zou zeer welkom zijn om zijn om me beter te voelen!

We hebben ook nog geen idee wat we gaan doen.🤔
Het ziet er echter nog steeds niet zo lekker uit. Naar een strandje is geen optie. Dus we gaan Skopelos stad verder ontdekken.

Rond kwart voor tien barst er weer een stevige bui los. Net als we op het punt staan de rots met het kerkje te beklimmen. We duiken maar weer een overdekt terras op voor weer een Frappé.
Op dat moment komt ook weer de grote catamaran ferrie eraan! Machtig gezicht die geweldige boot!

Rond kwart over tien is het weer redelijk droog. We beginnen aan een zwerftocht door het oude stadje. Van de 120 kerkjes zijn we er diverse tegengekomen. De ene wat fotogenieker dan de andere. Ook allerlei leuke boetiekjes en kleine snuffelwinkeltjes tegengekomen toen we wat meer naar beneden in het stadje kwamen. Gelijk maar even souvenirs gekocht. We waren er nu toch.

Om half 1 maar weer eens een terras opgezocht, want het regent weer even lekker door.😏 We maken het met eten weer niet te gek, en houden het bij allebei een baquette met basic beleg. Wel een flesje retsina erbij, welke we op ons gemak, al mensen kijkend, opdrinken. Daarna ligt er nog een lange, regenachtige middag voor ons.

Aangezien het weer nog steeds niet lekker is en ik ook niet, besluit ik even te gaan liggen. Ben vervolgens twee uur onder zeil geweest. Rond een uurtje of 4 /half 5 wordt ik weer wakker. Als ik weer wakker ben voel ik me iets beter, maar fit ben ik nog steeds niet.

Tot een uurtje of 8 vervolgens buiten zitten lezen. Het was ook Deens weer zoals we dat onder intimi noemen, want aan het einde van middag kwam de zon (eindelijk) tevoorschijn.
We zijn vlakbij , bij Gialos, een hapje gaan eten. Niet teveel en niet te gek. Ik probeer nog steeds mijn misselijkheid onder controle te krijgen .

We hopen, voor beide aspecten, morgen op een lekkerdere dag!