Buddy Holly enz.

Verenigde Staten, Lubbock TX

Met een koffer met schone kleren en een minimaal ontbijt zijn we weer "on the road". Onderweg naar Lubbock in Texas. Daar hebben ze een park waar we vanmiddag misschien een wandeling kunnen maken. Het is bewolkt vanmorgen, maar koud is het niet, 26 graden om half 9. Zal wel weer warm worden, in de loop van de dag.

Het eerste stuk rijden we tussen landerijen met hier en daar wat koeien of paarden. En af en toe een toegangspoort met een naam van een ranch. En dan heel ver weg een huis.

In Seymour vinden we een carwash met.... stofzuigers. Dus eerst maar gedaan wat we gisteren wilden doen. De koffiepoeder van de achterbank stofzuigen.
Een sanitaire stop bij een restarea tussen Vera en Benjamin maakt weer even duidelijk dat je niet thuis in de polder bent. Er wordt namelijk gewaarschuwd voor ratelslangen! Bij een andere wordt een Hurricane Shelter aangeboden.
Langzaam verandert het landschap ook. Van vlakke landerijen naar mee rots -en heuvelachtig.

We komen door een aantal dorpjes waar geen klap te beleven is, en met een inwonersaantal van een gemiddelde wolkenkrabber. Maar Lubbock is schijnbaar wel iets groter.
We zagen bordjes naar enkele "bezienswaardigheden ". Een daarvan was Ransom Canyon. Dus wij daar heen. Dit was inderdaad een Canyon. Maar volledig vol gebouwd met riante optrekjes voor de "rich and famous" van Lubbock. Dus even een foto moment en toen konden we weer verder.
De volgende bezienswaardigheid was Buffalo Springs Lake. Maar ook dit viel tegen. Moest dik voor betaald worden, om er te mogen recreëren. Daar hadden we ff geen zin in.
Pal langs de weg zaten een soort grondeekhoorns. Maar zodra we langzamer gingen rijden om een foto te maken schoten ze gelijk hun holen in. Leon is het waarschijnlijk wel gelukt met zijn telelens.

De Tomtom herkent het adres niet van ons motel. Dus we worden van een industrieterrein naar de bushbush gestuurd. En we zijn zoekende. Uiteindelijk de omringende straten van mijn pietepeuterige kaartje op mijn reservering ingetikt. Die herkende de Tomtom wel!

Om 3 uur waren we bij ons motel in de geboorte plaats van Buddy Holly. We eten eerst een bakje soep en een broodje op de kamer en besluiten om naar Lubbock Lake National Historic Landmark te gaan, en mogelijk daarna nog naar Downtown.

De National Historic Landmark hoort bij de Texas University en houdt zich bezig met archeologie en de oorspronkelijke begroeiing van het gebied. Het beschikte over een gratis grappige tentoonstelling. Ook de entree was gratis, maar het sloot om 5 uur! Dat zijn we hier in Amerika niet gewend. Er was dus geen tijd om een wandeling te maken.

Daarna richting het Buddy Holly Center.
Daar kwamen we om kwart voor 5 aan, maar ook hier sloot men om 5 uur! Dus buiten maar even wat foto's gemaakt.

Aansluitend ligt het Depot Entertainment District. Maar zoals bij de steden hiervoor, het viel verschrikkelijk tegen. Men is hier schijnbaar niet trots op de oude binnensteden. De gebouwen zijn herkenbaar als oud en uniek, maar de hele buurt wordt totaal niet onderhouden en is verpauperd. Dat hebben we deze trip al vaker gezien en is erg teleurstellend. Zeker omdat dergelijke buurten overal worden aangewezen als bezienswaardigheden.

Al met al vandaag een ietwat mislukte dag.
Zelfs het eten bij Dennie's kon Leon deze keer niet bekoren. Bij mij was t prima.

Maar, morgen weer een nieuwe dag!!☺.