De volgende staat voor 1 dag, Nebraska.

Verenigde Staten, Scottsbluff NE

Of we vandaag weer zoveel moois gaan zien als gisteren, dat weet ik niet. We gaan in ieder geval weer een staatsgrens over. Eerst ontbijten in het hotel en nog even Hot Springs zelf in. Ons motel zat namelijk aan de buitenkant van het stadje.Even rondgelopen in het oude centrum met mooie oude panden.

We hebben geen duik genomen in een van de spring plunges. Dat zijn van die natuurlijke heet water baden. Dat is geen gratis activiteit, en we kennen het van een van onze eerdere reizen. We gaan na onze fotosessie en een shopsessie voor noodzakelijkheden, weer verder met onze reis.

Het is ruim een uur rijden naar onze volgende stop in Crawford Nebraska. Meest van tijd hebben we de weg volledig voor onszelf. Omringd door oneindige graslanden, met hier en daar een kudde grazende koeien, en af en toe een hertje. We rijden over de Goldrush Byway. Het lijkt of niemand naar Nebraska wil. Het weer is zonniger dan gisteren, maar de temperatuur is nog steeds maar 15°.

We arriveren rond kwart voor 11 bij Fort Robinson State Park. We zijn even zoekende naar het kantoor en de scenic drive die we willen gaan doen. Er staan nog zoveel gebouwen van het oorspronkelijke fort, die nu voor andere functies gebruikt worden. We vinden het kantoor en daar leggen ze ons uit hoe we de Smiley Canyon Scenic Drive kunnen vinden. Daar beginnen we om 11 uur aan.

Die route viel een beetje tegen. Een canyon zoals wij die kennen, hebben we niet gezien. Wel een mooie omgeving maar anders dan verwacht. Nu we er dan toch zijn, rijden we toch nog een andere route richting een meer. Het Carter P. Johnson Lake. Misschien nog wat mooie plaatjes te schieten, wat zeker gelukt is!

Volgende stop is het Oglala National Grassland, en dan met name het Toadstool Geologic Park. We worden ongeveer 16 mile over een onverhard pad gestuurd. Boffen we toch weer met de 4x4 Jeep.
Het duurde even maar dan zijn we er dan toch. We gaan de loop van 1 mile lopen. Deze begint veelbelovend over een vlak pad, richting de eerste "paddestoelen ".
Het pad is vlak, maar wel modderig door recente regenval. Er zijn duidelijk wat floods geweest, dus af en toe wat glibberen en glijden.

Hoe verder we komen, hoe meer we over en tussen de rotsen moeten klimmen en klauteren. Het was een hele onderneming, van ongeveer een uurtje. Maar we hadden het niet willen missen. Als beloning lekker geluncht met een zelf besmeerd broodje en een beker sap. Konden we gelijk een beetje opdrogen.
Rond kwart over twee weer de barre tocht over het onverharde pad terug aangevangen. In inmiddels een aangename temperatuur van 25°!

Even een geintje tussendoor bij al dat natuurgeweld. Carhenge bij Alliance. De Amerikaanse versie van Stonehenge. Maar hier wordt de heilige koe aanbeden.
Laatste stop vandaag is Chimney Rock bij Bayard. We zijn te laat voor het Visitor center. Want het is inmiddels 5 uur, en het centrum sluit om 4 uur. Dan alleen de foto's, en gaan we daarna gelijk op zoek naar ons hotel in Scottsbluff.
Daar arriveren we om 6 uur. Weer gedoe over mijn creditcard. Ze heeft mijn card-nummer 2x ingetoetst, maar helaas. Gelukkig hebben we nog een creditcard, maar ik word hier niet happy van. Misschien een mailtje naar Booking aan wagen??

Straks even wat te eten opzoeken, maar eerst de bagger van Toadstool van mijn voeten wassen.

Ha Hannie en Leon , ook deze foto’s weer erg indrukwekkend… Prachtig weer hebben jullie wel. Geniet er van groetjes 💋💋

Ans 2023-09-12 05:53:08

Prachtige foto’s. En het lijkt in scène gezet; geen mens te zien. Hannie, waar moet ik aan denken; shopsessie voor noodzakelijkheden. Haha. Mooie voortzetting van de reis!💋

Jeannette 2023-09-12 08:14:13

Hallo Ans en Jeannette, Het weer valt gelukkig weer mee, hebben het een paar dagen wat kouder gehad nu weer rond de 24 graden. De noodzakelijkheden Jeannette zijn wat te eten, en wat te drinken. 😉 groet Leon en Hannie