Strand en huishoudelijke taken.

Verenigde Staten, Fort Bragg Ca

Heerlijk rustig opgestaan. We hebben vandaag geen druk programma. Misschien kunnen we vanmiddag even lekker op het strand relaxen. Het weer is in ieder geval veelbelovend. Ik wil ook aan het einde van de middag, bij onze volgende overnachtingsplaats in Fort Bragg, even een wasje draaien. Onderweg wat kleine dingetjes te zien en verder alleen doorrijden door een mooie omgeving.

De eerste toeristenval, die we vandaag bezoeken, is de One Log House.
Een soort van caravan gemaakt uit een boomstam van een Redwood. Grappig maar niet heel indrukwekkend.

De omgeving is indrukwekkender. Bergen met groen bossen, gele weiden en vrijwel droge rivierbeddingen onder een lekker zonnetje.

In Leggett gaan we naar de Drive Thru Tree (Chandelier). Een grappig klein parkje waar langs het pad allerlei houtsnijwerken staan op bestaande stronken en wortels. We zijn met de auto ook echt onder de boom doorgereden. Weer zo' n giga Redwood. Daar nog even rondgelopen en wat foto's gemaakt.

Dit was grotendeels wat op het programma stond voor vandaag. Dus om kwart over 10 gaan we richting Fort Bragg = strand. Door de bergen waar we een aardig stukje stijgen en weer dalen en weer stijgen enz. Met zoveel bochten dat ik er goed misselijk van wordt.

Dan zijn we ineens weer bij de kust. Een iets andere kust dan in Oregon, met meer duinen.

Tussen Cleone en Fort Bragg bezoeken we het Mackerricher Park. We lopen daar een mooi houten pad langs zee. We proberen mooie zeesterren en anemonen te spotten in de tidepools, maar helaas weer niet gelukt. Maar wat wel gelukt is, met de gratis verrekijkers, is het spotten van de Harbor Seals die aan het vissen zijn in de golven.

Nog een leuk gesprek gehad met de volunteer over de zeeleeuwen, maar ook over president Trump, waar hij geen aanhanger van was.

Daarna nog op zoek naar de Pudding Creek Threstle Bridge en Glass Beach.
Allebei gelukt, de brug was leuk, maar Glass Beach was een grote deceptie. Er was ten eerste geen strand en ten tweede, er glinsterde ook geen enkel stukje geslepen glas.

We zijn daarom terug gereden naar de brug, omdat daarachter een mooi zandstrand lag. Bij de auto, uit t vuistje, een broodje gegeten. Rond half 2 lagen we met gestrekte kuiten op ons handdoekje. Boven zee is het mistig, maar op het strand is het heerlijk zonnig.

We blijven tot ongeveer 4 uur en vertrekken dan naar Motel 6 om de was te gaan doen.
Om half 5 zit de was erin. En hebben we zelf even de tijd om de koffer weer even opnieuw in te delen, even wat te lezen, tv te kijken enzo, tot de was klaar is. Straks even lekker wat eten, daarna de was opvouwen en weer in de koffer stoppen.
Was een lekker relax - dagje!