Waterton, een mooi park.

Canada, Waterton Lakes Park AB

Weer vroeg uit de veren na een goede nacht. Lekker gedoucht en onze zelf gekochte broodjes als ontbijt gegeten. Om 8 uur op weg onder een strak blauwe hemel met een heerlijk zonnetje. Het ons omringende landschap is schitterend, en binnen een uur komen we al aan bij Waterton Lakes NP. We beginnen met een rondje langs de bizons, wat nog voor de ingang van het park ligt. Het was even zoeken naar de bizons, maar uiteindelijk toch enkele indrukwekkende exemplaren gespot. Maar ook een soort kleine das die door het hoge gras liep te spurten.

Nadat we het park daadwerkelijk ingereden zijn nemen we onze eerste afslag naar Red Rock Canyon Parkway. Een mooi stuk van het park, met inderdaad veel rode rotsen, groen, water enz. Ik heb echter het idee dat we weer wat verwend / gewend zijn met al dat natuurschoon. We vinden het zeker mooi, maar het maakt geen verpletterende indruk. Wel enkele kleine wandelingen gemaakt in de zon langs de rivier, en daar ook zeker van genoten.

De volgende afslag is Akamina Parkway, en daar zijn we eerst helemaal naar het einde doorgereden, Cameron Lake. Dit leek erg op Lake Louise, maar minder toeristisch. Ook hier was het meer nog grotendeels met ijs bedekt, en omringd door besneeuwde bergen en paden. Door de verrekijker nog even getuurd naar de velden aan de overkant, om te kijken of daar beren waren, maar helaas!
Vervolgens op ons gemak de weg terug gereden, en bij het eerste olieveld van Canada onze lunch op een bankje genuttigd.

We zijn even een beetje "parkmoe", en besluiten door te rijden naar Waterton Village, waar we eerst een wandeling langs het mooie meer maken. Daarna rijden we door naar het centrum, en kopen daar een heerlijk ijshoorn met een gigantische berg ijs bij de Big Scoop. Deze, met veel anderen, heerlijk buiten op een bankje opgepeuzeld. Omdat we pas om 4 uur kunnen inchecken bij onze overnachtingsplek in Waterton Park, genieten we nog wat langer van de zon. Crandell Lodge ligt aan het begin van het dorp, en is een oude lodge met een terras aan de voorkant. We krijgen een kneuterige kleine, gezellige kamer aan de voorkant van het pand. Ziet er goed uit, zeker voor 1 nachtje. Lekker even gezeten en gelezen en vervolgens heerlijk gedoucht. Daarna weer terug gewandeld naar het dorp om een hapje te eten bij Zur's voor een redelijke prijs. Na het eten nog even rondgelopen en van het lekkere weer genoten. Op de kamer een bak koffie gezet met een fudge, en vervolgens ons opgemaakt voor de nacht. Morgen richting Glacier NP in de USA.