Op ontdekkingstocht door Los Angeles

Verenigde Staten, Los Angeles Californie

Om kwart over 7 al wakker en lekker gedoucht.
Omdat we zin hadden in een goed ontbijt zijn we opnieuw naar Denny’s gegaan. De muffins van het hotel hebben we links laten liggen.
Manlief had ineens door dat hij als 55+ recht heeft op korting bij Denny’s, dus daar gelijk maar gebruik van gemaakt.
Lekker ( Amerikaans ) ontbijt gehad, en heerlijke koffie met verscheidene malen een refill!

Het is weer bewolkt en wat smoggie, maar toch vertrokken voor de eerste bestemming van onze LA tour.
Tip van diverse sites om naar Griffith’s Park te gaan. Vandaar uit heb je prachtig zicht op LA en de Hollywood Sign. Dus dat is onze eerste bestemming. We hopen dat de bewolking onze ervaring daar niet teveel in de weg zit.

Inmiddels is het alweer iets drukker op de weg, maar niet dusdanig dat het verkeer vastloopt.
Na ongeveer een half uurtje zijn we bij Griffith Park aangekomen. Een heel mooi en groot park in de bergen van Los Angeles.

Het uitzicht is het best te bewonderen vanaf het terrein bij The Observatory, een heel mooi oud gebouw dat helaas gesloten was op het moment dat wij er waren.
En inderdaad, het uitzicht over LA en de skyline is mooi van bovenaf. Ook de Hollywood Sign is goed in beeld.

Goed in beeld hebben we ook Jaap Jongbloed met een kleine Nederlandse TV ploeg die daarboven een item aan het opnemen waren. Maar waarvoor…??

Na de nodige foto’s en filmopnamen vertrokken we naar de volgende stop.
Dat was the Walk of Fame en Graumann’s Chinese Theater.
In het centrum hebben we, achteraf, de auto te vroeg op een parkeerplaats achtergelaten. Want al met al was het vervolgens een hele wandeling richting het theater, over the Walk of Fame.
Maar we hadden alle tijd, en voldoende te zien onderweg.

Wijzelf vonden de Walk of Fame ietwat overgewaardeerd, en tijdens onze lange wandeling hebben we diverse namen meerdere keren gezien!!
Veel leuker vonden we Graumann’s Chinese Theater, waar op het voorplein hand- en voetafdrukken en persoonlijke boodschappen staan van beroemdheden. Ook lopen er semi – beroemdheden rond ( waarvan de ene beter lijkt dan de ander ) die tegen betaling met iedereen op de foto willen. Langs de gehele Walk of Fame wordt je ook aangeklampt door touroperators die je een tour door de stad en Hollywood willen “aansmeren”. Wijzelf zijn er niet op ingegaan.

Op ons gemak zijn we weer teruggelopen richting de parkeerplaats waar de auto stond.
Onderweg bij McDonald’s een milkshake en een frappé gescoord. In het inmiddels tevoorschijn gekomen zonnetje verder geslenterd. Het werd dus duidelijk tijd voor the Beach.
Dus de auto in en naar Santa Monica Beach gereden.

Daar de auto geparkeerd op een parkeerplaats vlak bij de Pier, vervolgens de slippers uit en via het zandstrand ( heet !) naar het water gelopen.
Het zeewater was verrassend koud, maar op het strand was het heerlijk.

Daarna richting de pier gelopen. Daarop bevindt zich een heuse kermis, met o.a. een achtbaan, reuzenrad en draaimolen.
Ook zijn er allerlei ( souvenir) winkeltjes en eettentjes.
Vanaf de pier wordt hier en daar gevist, er lopen straatartiesten rond, en er zitten kunstenaars.
Kortom, voldoende te beleven. We zijn helemaal naar het einde van de pier gewandeld, en vervolgens weer terug, met onderweg een lunch.
Manlief was vergeten om ’s ochtends zijn ( kale) hoofd in te smeren, omdat het toen bewolkt was. Dat begint hij nu te voelen!! Daarom loopt hij de hele wandeling met zijn hand op zijn hoofd.

Tijd om de auto weer op te zoeken. Maar …. waar stond hij ook alweer? Even rondgelopen op de parkeerplaats, en uiteindelijk de auto teruggevonden.

Vanaf Santa Monica naar ons hotel in LA / San Fernando is het normaalgesproken ruim een half uur rijden. Maar nu is het wel druk op de weg. Op de highway is het 4-5 rijen langzaam rijdend en/of stilstaand verkeer. Uiteindelijk hebben we er anderhalf uur over gedaan om terug bij het hotel te komen.

We vonden dat we wel een borrel verdiend hadden, en zijn bij een plaatselijke Mexicaanse super een fles Pinâ Colada gaan kopen. Daar onze ogen uitgekeken bij de slagerij afdeling en de hoeveelheid onbekende sigarettenverpakkingen van bekende merken die daar achter de toonbank lagen.
Daarna voor een Happy Hour naar onze hotelkamer, even lekker bijkomen van ons dagje LA.

Voor een snelle hap zijn we naar de overkant gegaan, naar de McDonald’s, voor een wrap, salade en een milkshake.
Daarna lekker naar bed, morgen weer een leuke dag.