Op weg naar Skopelos.

Griekenland, skopelos town

Rond kwart over 1, vroeger dan noodzakelijk, vertrekken we vanaf huis. We vliegen pas om tien over 6. Aangezien we toch niet gaan slapen gewoon eerder vertrokken
Op de bank zitten en wachten op de tijd dat je weg zou moeten voelt altijd zo nutteloos. Dan breng ik liever mijn tijd zoek op Schiphol. Om kwart voor twee op Schiphol. Het is al weer gezellig druk!!

De koffer van Leon doorloopt naadloos de drop- off procedure.
Alleen mijn koffer wordt geweigerd. Volgens de melding omdat deze extra gecheckt moet worden. Ze kijken de mensen aan.šŸ¤£ Nee, geintje!! Het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat op mijn ticket het apneu apparaat van Leon als extra bagage vermeld staat. Dus alsnog in de rij voor de balie. We hebben tijd zat, dus geen probleem.

Kwart over twee is dan toch ook mijn koffer ingecheckt. We mogen, zelfs op deze onchristelijke tijd, aansluiten in de inmiddels roemruchte rij voor de security check. Vergelijkbaar met de attractie rijen bij de Efteling. Alleen ontbreken hier de bordjes hoelang je nog moet wachten. We staan gelukkig redelijk vooraan, en zien achter ons de rij redelijk snel aangroeien. Een uur later zijn we overal doorheen. Nu even tijd verspillen met een kop (te dure maar lekkere) koffie. Er is alleen geen enkele vrije stoel in het restaurant te vinden, dus we hebben een kruk aan een tafel in de hal geconfisqueerd. Straks misschien nog wat shoppen.
We hebben nog even de tijd!! En inderdaad nog 2 geurtjes gescoord. Voor elk van ons eentje.

Om 4 uur beginnen we, in de ruimte bij de gate, die op het laatst nog gewijzigd is, aan de wachttijd tot vertrek om tien over 6. Alle stressfactoren zijn we redelijk eenvoudig gepasseerd. We nuttigen eerst even de meegebrachte krentenbollen, zodat we in ieder geval ons ontbijtje hebben gehad. Tijd voor wat leesvoer en een muziekje.

Keurig op tijd gaan boarden, alleen de vertrektijd liep wat uit omdat het inladen van de koffers wat langer duurde. Maar volgens de captain hebben we wind mee, dus is Skiathos maar 2.35 uur vliegen. We zullen rond 9.30 uur, Nederlandse tijd, landen.

Om half 11 zitten we in de bus naar de haven van Skiathos, en om half 12 op het terras van restaurant Sol Levante in de haven, waar we afgezet zijn. we moeten de tijd even doorkomen omdat de boot pas om 12.15 uur gaat. We moeten zelf in de gaten houden wanneer de boot vertrekt.
Op de genoemde tijd kunnen we keurig boarden op een soort veerboot zoals we die kennen van die naar onze Wadden. Dus direct heerlijk genieten van de Griekse zon en een gevaarlijk verkoelend briesje op het dek. We zijn echt onderweg naar Skopelos. Na ruim een uur in de zon en de wind op het dek van de boot te hebben gezeten komt Skopelos in zicht.

En hoe raar, wij hadden allebei een andere herinnering uit het verleden van het aanzicht van de stad. Wij dachten allebei dat de stad op een hogere berg lag. Maar het ziet er nog steeds schitterend uit en de zon schijnt heerlijk op de witte huizen en de kerk op de rots. We worden keurig opgevangen op de kade en met een busje naar hotel gebracht. Daar ingecheckt, en naar onze prima kamer gegaan. We hebben de kamer boven de ingang met schitterend uitzicht op zee en Skopelos stad. Het balkon is ook groter dan elk ander balkon bij de kamers. Wij hebben, als we uit de kamer komen, eenzelfde stukje balkon als iedereen, maar bij ons zit er daarna nog een groot vierkrant balkon aan vast. Hier gaan we lekker van genieten. Na de "inspectieronde"van kamer, douche en balkon, alles op ons gemak uitgepakt en in de kasten opgeruimd. Daarna is het om half 4 tijd voor de zon aan het zwembad en vanavond lekker eten in Skopelos stad. Gaat allemaal wel goed komen deze vakantie.