Extra dagje Dallas!

Verenigde Staten, Dallas Texas

Gisteren een intensieve dag gehad welke we lekker in het zwembad hadden afgesloten. Vandaag belooft het weer zo'n warme dag te worden. Om half 9 aan de wandeling naar Downtown begonnen. Op zoek naar een ontbijt. Dit is alweer een warme klus. Maar de afstand valt toch wel mee.

We vinden ons ontbijt bij Jason's Deli op Main Street. Het is alleen iets anders dan we gewend zijn. Thuis ontbijten we zelden met chips, maar hè, 's lands wijs, 's lands eer. Voorlopig kunnen we weer even tegen, in ieder geval.

We hebben besloten, zeker omdat er een heerlijk verfrissend windje waait, vandaag alles lopend te doen. Daarom gaan we nu richting Pioneer Plaza, waar een beeldengroep van 70 stieren staat. Dit ter ere van de eerste pioniers die Dallas verder ontwikkeld hebben. Even rond gelopen en foto's gemaakt.
Daar weer vlakbij heb je een groot uitgevoerde Pegasus, die we ook gefotografeerd hebben.

Dan is het tijd voor de Reunion Tower. Ik heb thuis al kaartjes gereserveerd en betaald. Deze ingewisseld voor een voucher om naar boven te mogen. Op z'n Amerikaans worden we langs hekken naar de lift geleid en we zijn de enige bezoekers op dat moment! Ook moet er weer een foto genomen worden, die je kunt kopen boven in de bezoekersruimte voor een aanzienlijk bedrag.

Als de lift komt mogen we instappen. Vanaf dat we ingestapt zijn begint het meisje, dat de lift bedient, een riedeltje af te draaien. Over de toren, de verdiepingen die te bezoeken zijn, wat er boven te doen is en wie je daar boven bij kan helpen. Hierbij spiekt ze regelmatig op haar mobieltje, waar het verhaal waarschijnlijk op staat.
Boven aangekomen stappen we een koelkast in. De airco staat zo koud dat het eigenlijk ongezond is. Er staat grote touchscreens, waarop je de bezienswaardigheden kunt aanklikken. Je krijgt gelijk allerlei achtergrond informatie. De meeste bezienswaardigheden hebben we gisteren al bekeken.

Wij gaan naar buiten voor een birdseye view over Dallas. Buiten staat een heerlijk briesje, dus is het geen straf om daar rond te lopen. Even lekker een tijdje vertoefd op de balustrade. Met belangstelling een grootscheepse politie blokkade op de snelweg gevolgd. Alleen geen idee wat er aan de hand was.

Nadat we het wel gezien hadden op de toren, op zoek gegaan naar Historic West End. Dan vooral naar de winkel waar elke cowboy en cowgirl moet zijn om alle benodigdheden te kopen. De winkel heet Wild Bill's Western Store, en huist nog in het oorspronkelijke pand. Leuk om even rond te dwalen.

Het is tijd voor een, warme, lunch. We hebben namelijk bedacht om voor vanavond, op de hotelkamer, zo'n lekkere salade van gistermiddag mee te nemen.
Dus onze lunch bestaat uit 2 stukken pizza, bijna zo groot als bij ons een kleine pizza zou zijn. Daarna lopen we door naar de saladebar en halen ons avondeten op.

We gaan namelijk, heel decadent, doen of het vakantie is. Wat inhoudt dat we de rest van de middag aan het zwembad vertoeven. Even genieten van het mooie weer en het lekkere zwembad bij het hotel. Morgen weer "en route ".