Planes, boats and automobiles

Verenigde Staten, Port Angeles WA

De dag begon vroeg vandaag, en dat vonden we niet erg. Om 5 uur ging de wekker. Na wassen en aankleden, een bak koffie en een snel ontbijt, stond om 6 uur zwager Jurgen voor de deur.
De rit naar Schiphol was een mooi (tijdelijk) afscheid van Nederlandse bodem. Schitterende zonsopkomst in een nevelig landschap.

Voor de controles op Schiphol was geen wachtrij. Na het beantwoorden van de nodige kritische vragen over de ingepakte koffers, het reisdoel en de plannen, mochten we weer door.
Tot nu toe geen geluiden over vertraging o.i.d😉, dus we vertrekken waarschijnlijk gewoon op tijd! Het is half 8 als we bij de gate zijn. Geplande vertrektijd is tien voor 10, dus tijd genoeg.
We zijn keurig op tijd vertrokken. Dus dat is al prima. Ik zit voor het eerst sinds jaren weer bij een raam, en ik geniet af en toe van de mooie plaatjes beneden ons.
Natuurlijk ook wat films gekeken.

Ondertussen worden we prima verzorgd met hapjes en drankjes door het Delta personeel. Keurig om kwart over elf kunnen we uitstappen. Maar vervolgens ben je nog wel een uurtje druk met de douane formaliteiten. En dan vergeet ik ook nog eens "yes" aan te kruizen bij een vraag of ik vlees bij me heb.
Ik heb namelijk nog drie verpakte Bifi worstjes in mijn tas😕. Dus dit toch maar even gemeld bij de douanier. Dat was geen enkel probleem, volgens deze vriendelijke meneer.
Maar hij vergat erbij te zeggen dat hij er wel een notitie van had gemaakt op het inreisformulier. Dus bij de laatste controle werden we eruit gepikt, en moesten we langs de dienst voor aangifte van landbouwgoederen. Daar zijn de Bifi worstjes geconfisqueerd, en mochten we alsnog het land in.👍

Rond half 1 zijn we bij de Avis autoverhuur, waar het erg druk is. Dus dat wordt achteraan aansluiten en lijdzaam afwachten tot we aan de beurt zijn.

Pas om half 3 is het allemaal geregeld, denken we. Alleen dit keer niet een aantal auto's waar we er zelf 1 mogen uitkiezen.
We hebben een nummer van een parkeervak opgekregen, en daar moet onze auto, een VW Jetta, staan. Bij het betreffende vak gekomen staat er helemaal geen auto!

Weer terug naar het kantoortje. Krijgen een andere auto toegewezen. Alleen hier weer verwarring. Want het opgeschreven parkeervak lijkt D18, maar moet zijn P18.
Het is wel gelijk een upgrade, want het blijkt een Jeep Patriot 4wd te zijn. Ons hoor je ineens niet meer klagen.

Dan kunnen we eindelijk op weg. Met een mooi uitzicht op downtown Seattle gaan we op weg naar Edmonds, waar we de pont willen pakken.
Heerlijk uitgewaaid, van de zon en de mooie omgeving genoten op de pont van Edmonds naar Kingston. De route genomen naar Port Angeles.

Daar gaan we eerst maar inchecken bij ons overnachtingsplaats, All View Motel.
Ingecheckt om 5 uur bij ons eerste motel.
Nadat we alle spullen op de kamer hebben gegooid, zijn we gelijk naar de plaatselijke Wallmart gereden voor de boodschappen, en de gebruikelijke piepschuim weggooi koelbox. Daarna nog even downtown Port Angeles in geweest.

Om 8 uur een plaatselijke bbq tent ingedoken om een hapje te eten.
De jetlag gaat zich nu laten gelden!! We zijn inmiddels ruim 24 uur wakker, dus dat mag ook. Na het eten de koffer opnieuw inpakken, even lekker douchen, programma voor morgen bekijken en dan rond een uur of 10 lekker slapen.