Het zonnetje gaat schijnen....

Griekenland, Skopelos

We staan weer eens op met direct zon. Dat hebben we al een paar dagen 's ochtends niet gezien. We besluiten dan vandaag nog een keer naar Stafylos Beach te gaan. Dat daar geen mogelijkheid is om te schuilen is vandaag niet erg. We kunnen de hele dag van de zon genieten.

Wij zijn een van de eersten op dit mooie strand. De temperatuur is zo vroeg nog goed te doen, dus eerst maar lekker in de zon.

Naarmate de dag vordert loopt de temperatuur ook flink op. We gaan ook regelmatig het water in om af te koelen. Bij de lunch, die bij de stoelen geserveerd wordt krijgen we onze mythos radler geserveerd in een ijsemmer! Want wij zijn zulke aardige mensen!

We hebben namelijk het meisje van de stoelen, op haar verzoek, twee papieren zakdoekjes verstrekt. Dit om de restanten van een sexuele escapade van afgelopen nacht bij de strandstoelen naast ons op te kunnen ruimen. 😯

Als we gaan opruimen om te vertrekken krijg ik voor de tweede keer deze vakantie een bloeding aan de rechter neusbrug, ongeveer bij de plek waar mijn bril op rust. Ik heb het eerder gehad tijdens een vakantie in Kos. Van de week had ik het in een restaurant, net voordat we gingen eten.

Het begint telkens spontaan en bloedt ook gelijk als een rund. Voordat het bloeden gestopt is zijn we zo weer tien minuten verder. Daarna móeten we de trap nog bestijgen om bij de auto te komen. De temperatuur is om half 7 nog steeds 28,5°C. Geen wonder dat we het zo warm hadden vandaag.

We gaan straks weer lekker eten, na een borrel op het balkon. Vanavond nog 2x een bloedbad gehad. De eerste keer na het douchen en de tweede keer net voordat ik naar bed zou gaan.

Beide keren nadat het bloeden gestopt was er maar een pleister opgeplakt. Maar ja, het is warm en de mensen die mij kennen weten dat ik altijd met een "dweiltje" loop omdat het zweet van mijn hoofd afloopt! Dus die pleisters hebben maar heel even effect. Alleen hopen dat ik vannacht het bed niet onder smeer.

En dan is het morgen alweer onze laatste vakantiedag. En hopenlijk een mooie!

Jeetje Hannie, Wat naar van de bloedingen van je neus. Zal vast warmte gerelateerd zijn. Hoop dat jullie ondanks deze nare dingen genieten van jullie vakantie.

Natascha van der Ven 2022-06-15 09:24:17

Ik denk inderdaad dat het iets met de warmte en de dunne huid op die plek te maken heeft. Het is alleen strontvervelend omdat het op de meest onverwachte momenten ineens begint. Nu standaard een hele berg papieren zakdoekjes en pleisters bij me!