Doods stukje Route 66

Verenigde Staten, Needles Californie

Na opnieuw een stevig ontbijt bij Denny’s zaten we om half 9 in de auto, op weg naar Needles. Dit ligt op het randje van de staatsgrens California / Arizona. Ook op het programma vandaag staat Lake Havasu City. Beide plaatsen liggen middenin de Mojave Desert.

Het duurde toch weer een aardig tijdje voordat we een ( bewolkt ) Los Angeles achter ons hadden gelaten. Daarna reden we naadloos de Mojave Desert in waar het als vanouds verzengend heet en erg desolaat was. Omdat het niet echt druk was op de weg, verliep de reis voorspoedig. Toch zijn de te rijden afstanden altijd groter dan je van tevoren hebt geschat.

Na een paar rustmomenten tussendoor en een lunchpauze, arriveerden we rond 4 uur in Lake Havasu City. Daar op zoek naar The London Bridge, die daadwerkelijk in the Theems in Londen heeft gestaan!! Lake Havasu heeft de brug, die te koop was, gekocht. Vervolgens is de brug steen voor steen afgebroken, en genummerd verscheept naar Amerika. Daar is hij, als een bouwpakket, weer opgebouwd, inclusief de trappen en de lantaarns.

De brug staat over een zijarm van Lake Havasu, en is, geheel in stijl, omringd door allerlei Engelse gebouwen. Het was leuk om daar even rond te dwalen en de benen te strekken. Alleen alle tentjes langs de waterkant waren gesloten.

Daarna in Lake Havasu nog even de Walgreens ingedoken. Op zoek naar een middeltje voor mijn, inmiddels, forse koortslip. Uiteindelijk toch maar niets gekocht, omdat het schreeuwend duur was. Een onooglijk tubetje voor $ 24. Ik blijf maar smeren met het middeltje dat ik eerder voor $ 2 bij een benzinepomp heb gekocht.

Weer de auto in om naar Needles te gaan, dat ongeveer op een half uurtje van Lake Havasu ligt.
Onderweg hadden we af en toe een mooi doorkijkje naar de Colorado River.
Het motel, Imperial Motor Inn, heeft een mooie, schone en ruime kamer. Maar dat is alles.
Het hotel heeft verder helmaal niets te bieden, niet eens een ijsmachine. Ook de omgeving is niet erg inspirerend, ondanks dat het aan de Route 66 ligt. Maar het ligt wel volledig buiten het dorp.

Zelfs een wandelingetje in de omgeving is niet inspirerend, alleen warm.
Omdat er aan de overkant alleen een plaatselijke hamburgertent zit zijn we toch maar weer in de auto gestapt, op zoek naar ander eten. Richting Needles gereden, en in een zijstraat zien we ( gelukkig ) weer een Denny’s. We weten inmiddels dat het eten daar goed is. Daar weer een lekkere maaltijd genuttigd en daarna terug naar het hotel en lekker relaxen.